stokoude fimpjes branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Berichten
400
er is veel mogelijk, maar weet iemand of het voor een thuishobbyist ook mogelijk is super 8 fimpjes op dvd te branden? (je weet wel die met die spoelen)

alvast dank

Ger
 
toevoeging

ik kwam eerdere oplossingen tegen via de zoekoptie, maar wellicht kent iemand speciaal hardware die je kunt kopen voor dit doeleinde
 
dank

die had ik al gezien, maar evengoed dank.
Tiborv had het over 'een apparaat'.

Ik ben erg nieuwsgierig welk apparaat dan wel.
Er verschijnen zoveel 'apparaten' dat waarschijnlijk ook in die vraag voorzien is, maar welke dan vroeg ik mij af...........
 
opnemen van super 8

Je kunt het wel zelf al is het niet bepaald simpel!

Om het zelf te doen thuis maak je simpel gebruik van projectie op een medium dat vervolgens wordt opgenomen met een gewone [digitale-] camera. Men kan film projecteren via een oppervlakte spiegel op bijvoorbeeld een glasscherm [twee glasplaten met daartussen een waslaag] waarna men aan de andere zijde de videocamera plaats. De projector en camera staan dan onder een hoek van 90 graden t.o.v. elkaar. Dit wordt vaker gebruikt dan men denkt. Een tweede variant is gewoon de film projecteren op een muur en dat opnemen. Hierbij staan projector en camera naast elkaar. Of men projecteerd de film rechtstreeks op een [glas] scherm waarbij projector en camera recht tegenover elkaar staan. Het voordeel is dat je er in verhouding dan ook niet veel voor betaald. Het nadeel is het onstaan van een 'hotspot' in het midden van je video opname. Ten tweede laat de scherpte het nogal afweten omdat je stralengang door de spiegel, lensvertekening en glasplaat wordt beinvloed. En de belichting en kleurkorrectie is niet optimaal. Nog een nadeel is dat er vaak een transfer op 'een licht' [one-light-scan] wordt gemaakt, wat betekend dat de beste gemiddelde instelling wordt gekozen voor alle scenes. Niet handig. Wel is deze methode erg goed om zelf mee te werken, want als je nauwkeurig bent kun je aanvaardbare resultaten bereiken terwijl het niks kost

Helpt dit? :eek:
 
dank

dank je junior voor je uitvoerige reactie, ik ga knutselen
thanx:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan