avi file decoderen en branden op dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aldokr

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2004
Berichten
12
Ik heb een avi file gedownload. Allereerst kreeg ik een zwart beeld wel met geluid. Na de laatste versie van DIVX player 2.5 te installeren, kan ik de film op mijn pc afspelen. Nu wil ik hem op vcd of dvd branden (vcd zal het bestand wel te groot voor zijn, dus ik heb eerst voor dvd gekozen). Voor het maken van een dvd bestand gebruik ik TMPGEnc. Nadat dit programma de avi file omgezet had naar een bruikbaar bestand, die ik met Nero als dvd zou kunnen branden, zie ik weer het zelfde nl wel geluid, maar geen beeld. Wat doe ik fout, of moet ik meer doen???
 
ten eerste zou ik de avi file voor het omzetten eens door de decompresser gooien van avi2mpeg.
http://www.wintips.filmt.nl/ hiervan daan te downen.

daarna je film opnieuw omzetten naar een dvd bestand. Dit dvd bestand bewerken met een dvd author. Je maakt dan een menu en evt hoofdstukken. Je kan hiervoor Tempgenc dvd author gebruiken. Als je klaar bent laat je het branden op je harde schijf en krijg je een VIDEO-TS en een AUDIO-TS map. deze kun je dan via nero (dvd-video) branden.

Met een beetje geluk moet het dan goed zijn
 
merci.

Dit heb ik gedaan en heb nu tmpgenc opgestart om dvd bestanden ervan te maken, maar nu zie ik ook hier (terijwl tmpgenc bezig is) dat ik hetzelfde beeld weer heb. Dit terwijl ook de gedecomprimeerde file in DivX goed te zien was.

Enig ander idee???
 
Ik begrijp het probleem niet. Wanneer ik een Avi-bestand heb gedownload brand ik het met Nero op een DVD. Nero converteert het bestand dan eerst naar het juiste formaat.
Het resultaat is altijd een DVD die zowel op de computer als op de tv kan worden afgespeeld.
Op de Mac doet het programma toast hetzelfde.
In beide gevallen kost het wel veel tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan