4 mpeg films op 1 dvd, maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

great

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Berichten
64
Als ik 4 mpeg films op 1 dvd zet, (erop gezet met een data dvd van nero) dan werken nooit alle films. Terwijl ik de film die het dan niet doet het apart op een dvd of icm andere films het wel doet. In dat laatste geval doet een andere film het dan weer niet.

Ik vind het ideaal om mpeg's op 1 dvd te zetten, ipv om te zetten naar vob files. Maar ja, ze moeten het allemaal wel doen!
 
Hoe heb je hem gebrand met Nero? Heb je de mpeg's er gewoon als data achter elkaar op gepleurd of anders?
Wat werkt er wel en wat niet?
 
gewoon achter elkaar aan gezet.
het zijn mpeg files die als svcd of vcd gebrand zouden worden op een cd'tje. maar ja nu is er dvd. Dus weer eens iets anders proberen.

Het werkt dus wel, maar niet perfect. (gebruik uiteraard wel dvd-rw's anders kost dit experimenteren een kapitaaltje..........).

maar nu de vraag. waarom de ene film wel en de andere niet icm bepaalde andere films.
 
Maar daar is mijn vraag nog niet mee beantwoord. Wat was de naam van het project? Heb je gezegd: iso-project branden? Of DVD maken?
 
Op die manier gaat het nooit lukken als je een gewone dvd-speler hebt :). Maak eens een dvd aan en sleep de mpegjes in de map. Dit zou kunnen werken, maar veel beter is om de mpegjes gewoon ff om te zetten naar vob's.
- Zet deze in een map die je VIDEO_TS noemt.
- Maak een dvd-project met Nero.
- Sleep de map VIDO_TS op de dvd en branden maar.
 
maar wat is het voordeel hiervan?
kan ik dan nog steeds 4 films op 1 dvd plaatsen?
bedankt voor je antwoord
 
Gebruik eens Ulead DVD Moviefactory, daar kan je alles mee instellen en dan werkt het wel. Bij mij in iedergeval.
Gewoon mpeg er in en dan kan je kiezen welke film je wilt bekijken.
Je kan kiezen uit vcd,svcd en dvd.
 
Op deze manier kun je met elk gewenst dvd-programma bv. een menutje maken naar alle films apart.
En ja je kunt dan nog steeds 4 films achter elkaar zetten.. dan sleep je gewoon alle VOB's in die ene map. En op deze manier krijg je geen problemen met geluidscoderingen die de ene dvd-speler wel leest en de andere weer niet.

Wat betreft Ulead DVD Moviefactory.. tsja.. daar zou het wel mee kunnen. Maar dat programma is wel heel erg basic. Heb er zelf slechte ervaringen me....
 
Je mpeg filmpjes splitsen met tempgenc. Simple-demultiplex.

Daarna zou ik ze bewerken met dvd-lab.
http://www.mediachance.com/dvdlab/
Deze zet automatisch het geluid om naar dvd geluid.
Je kunt nu nog steeds meerdere films op 1 dvd kwijt en nu kun je ook een menu en hoofdstukken maken.

succes!
 
Ulead dvdfactory is een leuk en makkelijk programma. Toch is mijn bedoeling om 5 speelfilms op 1 dvd te krijgen (in mpeg2-formaat) alleen mogelijk als het als data-dvd gebrand wordt. En met een video-dvd hooguit 2 speelfilms. In 1e instantie kon ik maar 4 van de 5 films laten spelen, 1 werkte er niet, maar nadat ik een zoekopdracht op mijn ab had ingedrukt starte die ene film toch op. Dit betekent dat het toch wel werkt. Het is misschien een 'header'probleem, dat die ene film niet makkelijk opstart. Bestaat er een header die 'gemanipuleerd' kan worden. Ik doel hiermee op de truuk om de header in een film aan te passen zodat mpeg2 toch in een dvdspeler afgespeelt kan worden die eigenlijk alleen mpeg1 aankan.
 
een dvd speler kan ook mpeg2 aan, want dvd is ook mpeg2.
Hoeveel films je op 1 dvd kwijt kunt ligt aan de grote van je films.
Als jij ze allemaal hebt omgezet naar een grote van zeg maar 800 mb, dan moet je er met gemak 5 op een dvd kwijt kunnen.
Dit kan ook als je doet wat ik in mijn vorige antwoord heb voorgesteld.
Hierdoor worden je films niet groter, alleen maar in tweeen gesplitst. Het maken van een menu vergt ook niet veel ruimte. Je zou er dan in ieder geval 4 op kwijt moeten kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan