Onzichtbare verwisselbare schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Hallo,

Op raadselachtige wijze zijn van mijn 4 verwisselbare schijfstations die van de diskette en de DVD-speler niet meer toegankelijk wegens 'onjuiste functie'. De zip-drive en de CD-romspeler geven geen problemen. Het enige, dat ik sinds de laatste keer, toen het diskette-station zeker nog in orde was, gedaan heb is het volledig installeren van IE 6.0 en Outlook Express met de laatste upgrade van Microsoft. Tevens NAV 2004 en ZoneAlarm Pro. Opstarten met alles uitgeschakeld levert niets op.
Systeem is WinXP-HE op een Pentium IV 2.2 Ghz.
De twee 'foute' schijven zijn niet defect want in de veilige modus is a: zichtbaar en in Schijfbeheer de DVD-speler ook.
Ra, ra?

Pimpernel.
 
Ben je misschien ook met rechten bezig geweest?
Hoe ga je in de veilige modus? Als Admin?
Heb je al eens geprobeerd beide in apparaatbeheer "weg te gooien"?
 
Beste Elisa,

Na de laatste keer met station a: bezig geweest zijnde niet met rechten gestoeid, 'veilig' als administrator en niets weggegooid!
Zojuist nog de oude Verkenner (mogelijke oorzaak?) in MS-DOS verwijderd en van een backup een 'goede' teruggezet. Helaas, geen resultaat!

Pimpernel.
 
Dat zou dan (helaas!) een terugzetting van partitie C worden, gemaakt op 4 April jl. met Drive Image. Eigenlijk niet recent genoeg (zo gaat dat meestal...).

Pimpernel.
 
Laat jij geen herstelpunten maken dan?
Doe je het alleen handmatig?
Dat is echt jammer.
Nu had je maar 2 dagen (of zoiets) terug hoeven gaan.
Heb je al geprobeerd de diskette en cd drive weg te gooien in app.beheer?
 
Zelfde heb ik ook gehad.

Heb toen Ad-aware gedraaid, register opgeschoond en windows opnieuw geïinstalleerd (ALLEEN WINDOWS, dus geen systeem).
Werkte bij mij toen weer gewoon.

Waar het precies aan lag weet ik niet, maar het werkte bij mij.

Groetjes,

Fred
 
Geplaatst door Elisa
Laat jij geen herstelpunten maken dan?
Doe je het alleen handmatig?
Dat is echt jammer.
Nu had je maar 2 dagen (of zoiets) terug hoeven gaan.
Heb je al geprobeerd de diskette en cd drive weg te gooien in app.beheer?

Doe ik ook niet, meer voor de uitdaging en om problemen zelf op te lossen.

Pimpernel,

Het zou echter voor jou wel verstandig zijn om hem in te schakelen om problemen in de toekomst mogelijk eenvoudig op te kunnen lossen. Kan je een hoop ellende besparen.

Groetjes,

Fred
 
De PC is ook niet startbaar vanaf diskettes die het tot daarvoor uitstekend deden. M.i. is er dan van Windows nog geen sprake maar gewoon MS-DOS?
Waarom moet je dan schijfstations weggooien in Apparaatbeheer? (Heb dit dus nog niet gedaan maar ga het proberen.)
We zoeken verder.....!

Bedankt alvast,

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Als je diskette en cd drive 'weggooid' in apparaatbeheer vind Windows de eerstvolgende opstart deze 2 apparaten.
Op die manier kan het soms goedkomen.
 
Beste Elisa,

Je tip over systeemherstel is een bos virtuele bloemen waard. Deze punten waren wel automatisch aangemaakt maar had mij dat nog niet gerealiseerd.
Wel verder terug moeten gaan dan gedacht (25/6) om een goed werkend punt te vinden. Alle stations zijn weer te zien!
Nu nog aan de hand van mijn logboek (dat ik altijd bijhoud bij PC-wijzigingen) de boosdoener opsporen. Dàt is het nadeel van herstel: je weet nog niet wat de oorzaak was!
Dat ga ik verder uitzoeken.
Het goede herstelpunt lag gelukkig toch iets dichterbij (24/7).
En de èchte boosdoener gevonden: het laten inschakelen van Auto Protect van NAV 2004 bij de start van Windows!
(Waarom geeft Symantec toch zo vaak van dit soort rottige problemen - Anti-Spam bleek ook al onbruikbaar! En dan ook nog geen antwoord geven op vragen aan hun helpdesk....!)

Bedankt,

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig voor jou dat het opgelost is!! :)
Wat Norton betreft. Bij mij wordt deze ook direct opgestart. Eigenlijk ook nodig voor je veiligheid.
Met die Antispam had ik ook problemen.
Misschien zit het daar ook alleen in.
Probeer dat nog even uit.
Maar...........maak wel eerst een herstelpunt er bij :cool:
Scheelt je weer wat dagen!

groetjes
 
Norton Anti-spam had ik er allang afgegooid: opgehaalde beelden (cryptogrammen) kwamen vervormd over! Waardeloos!
Dát kan het nu dus niet meer geweest zijn.
Tja, òf geen schijven zichtbaar òf zo nodig handmatig inschakelen: de keus lijkt dan duidelijk!
Maar waarom Auto-protect dit veroorzaakt blijft alsnog duister. Het is absoluut de veroorzaker.
Het zijn en blijven ellendige toestanden, die AV-programma's, firewalls, etc., maar helaas noodzakelijk.

Bedankt voor de reactie,

Pimpernel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan