vhs -> pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
193
Hoe kom je er achter of je een capture card hebt om het over te kunnen zetten, ik dacht namelijk dat het wel kon omdat ik mijn camera ook kon over zetten, maar bij de videorecorder heb ik geen s-video kabel gebruikt. Als ik kijk onder video (bij VirtualDub) staat er alleen microsoft wdm image capture.

GReetZ
 
Ik snap niet alles wat je schrijft, maar om VHS op je computer te krijgen heb je een verloopkabel nodig, van scart naar tulp (cinch) (en dáárvoor evt. weer een verloopplug: van tulp naar 4-polig minidin) + stereo mini-jack. Dus een verloopkabel waar twee pluggen uitkomen: tulp en mini-jack.
 
Die link is niet juist. Maar als je 3 tulppluggen hebt is dat 1x video en 2x audio. Voor die laatste heb je dan weer een verloopje nodig naar mini-jack

Als je tv-kaart (s-)video input heeft... ?
Het is meestal een kwestie van kijken wat voor connectoren er op de kaart zitten. Of in de manual kijken.
 
Link is wel juist je moet alleen ff rechts klikken en dan link kopiëren, in het forum bericht wordt het automatisch ingekort. Heb nu een aan sluiting gekocht waar de drie stekkers en de s-video op aan gesloten kunnen worden. Moet alleen nog ff kijken of het dan wel lukt...
 
Ja, zo werkt de link wel.
Dit is idd de juiste verloopplug. Hiermee moet het lukken, afhankelijk nog van de inputmogelijkheden van je tv-kaart.
Welke tv-kaart heb je eigenlijk?
 
OK, die heb ik dus nu ook aangeschaft, krijg alleen sneeuuw, ik heb het geprobeert met VurtualDub en VirtuealVCR, maar daar is het allebei nog niet meer gelukt, je hoord alleen hééél zacht geluid van de videoband. Als ik het goed heb, heb ik Microsoft WDM Image Capture (Win32), of is dit hem niet? En ik neem ook aan dat de tv er niet aan hoeft, maar alleen de videorecorder...?
 
Laatst bewerkt:
Microsoft WDM Image Capture is geen tv-kaart maar een driver, is dus software.
Welk merk tv-kaart heb je?
 
Waar zoek ik het precies op?

Begin alleen een beetje te twijfelen of ik het wel heb :( als ik kijk in het boekje staat er Stereo TV, fm tuner kaart en bij videokaart staat ATI Radeon 9800 XXL, maar dit is weer geen tv kaart...

microsoft wdm image capture staat wel onder video bij virtualdub..
 
Ik heb geen boekje van een tv kaart, nou weet ik het zeker dat ik er geen heb :( jammer... want ik neem aan dat bij aan koop van de meeste pc's er geen kaart in zit... weet je anders een een site waar ik het kan kopen..
 
Ik heb 't eindelijk! De scart aansluiting stond op in en hij moest op out! Helemaal over het hoofd gezien! Dus gewoon de knop om zetten en ik had beeld :D Yesss!! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan