stand-by > restart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Het is altijd wel weer wat.
Nu weer dat tegenwoordig regelmatig mijn computer restart als ie stand-by moet gaan. Niet altijd!
Soms krijg (of kreeg?) ik een reeks van meldingen bij de herstart van dat 'het systeem van een ernstige fout hersteld is'. Wel 4 of 5 keer dezelfde melding. Maar nu blijft deze melding weer achterwege.
Een onduidelijke kwestie?!

Groet,
Dick
 
Hallo

Tsja , is wel vrij summiere "error "vermelding hoor ...

En uit uw "Het is altijd wel weer wat " , veronderstel ik dat deze betrokken configuratie reeds eerdere fouten vertoonde....

Enkele punten die snel zelf zijn te controleren :

Het geheugen controleren d.m.v. "memtest" , 1 foutje is al genoeg om problemen te verkrijgen.

Werken alle ventilatoren korrekt ??? (visueel) en ... , terwijl de p.c. toch is geopend , indien er stofophoping is , verwijder deze .

De harddisk onderwerpen aan een controle d.m.v. software die je kunt dowloaden v/d website fabrikant.

Als laatste mogelijkheid kan het een recent geinstalleerd prg zijn , die mogelijke konflikten veroorzaakt .

Peter
 
Peter,
- ik krijg geen meer specifieke foutmelding,
- nee, dit soort probleem heb ik al heel lang niet meer gehad, maar Windows werkt bij mij nooit zonder problemen,
- memtest heb ik niet zolang geleden gedaan, maar ja...,
- software, ik heb geen software geïnstalleerd die ik nooit eerder op m'n pc had.

Ik zei al, een onduidelijke kwestie.
Een zoveelste nieuwe installatie zal wel weer nodig zijn (en dan heb je weer een nieuw probleem, Microsoft... bèèèh!)
 
Hallo

Alvorens de blijkbaar zoveelste herinstallatie te doen , zou ik toch vlug even de door mij eerder vermelde punten controleren .....

Uiteraard heb je ook nog de mogelijkheid om een "ghost" te nemen v/d betrokken schijf/p.c. , waardoor alles opnieuw herinstalleren niet nodig is .

Ik zou persoonlijk verder zoeken naar de oorzaak ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan