pinaccle studio 9 dvd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

svendijkshoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2004
Berichten
2
Hallo

Ik heb met pinaccle studio 9 een film gemonteerd met smartcapture. De film is 2.5 uur ongeveer. Nu moet ik hier nog een dvd van maken maar hoe dit nu precies gaat.
Ik dnek dat het twee dvds moeten worden iederer met een eigen menu op het begin. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Sven
 
Welkom op Helpmij :) ik verplaats deze vraag even naar een geschiktere plek.
 
Voordat je de film gaat maken moet je er eerst een menu inzetten. Studio 9 heeft deze functie.
In het begin zet je het menu neer en dan moet je de hoofdstukken er in zetten.
Bij studio 9 wordt dit aan gegeven met een c (c1,c2,c3 etc).
Aan het begin van de eerste film c1 en aan het begin van de tweede film c2
Aan het eind van de film moet je een terugkoppeling maken zodat je weer terugkomt in het hoofdmenu anders word de hele dvd in een keer afgespeeld en dat is niet de bedoeling. (Hier gebruiken ze de m voor, dus m1, m2 etc).
Dus na de eerste film m1 en na de tweede film m2
Omdat je 2,5 uur film hebt kan je het beter wegschrijven als mpeg2 en een ander prog gebruiken om het om te zetten naar dvd files. Ik gebruik in zo'n geval altijd Mainconcept.
De totale lengte is dan nog te groot voor een dvd, maar hierna gewoon dvd-shrink gebruiken om het te comprimeren. Ik heb zelf films van 2 uur en 45 minuten op deze manier bewerkt en de kwaliteit is goed.
Hopelijk is het een beetje te begrijpen
 
Ik heb aan het begin van de film een menu gemaakt, menu 1 met vervolgens de hoofdstukken c1 c2 t/m c9. Vervolgens hebb ik bij minuut 110 were een menu gemaakt (m2) en hierna weer de hoofdtsukken c1 tm c6. Maar als ik het nu wegschrijf hoe weet hij dan dat daar film 2 moet beginnen?

En als ik het wegschrijf als mpeg2 dan blijft het menu het doen??

Ik hoop dat u het begrijpt wat ik bedoel.

sven
 
Zoals je het gadaan hebt zal het niet werken. Als je het weschrijft als mpeg dan blijft je alles behouden.
Als je wilt dan kan je me een mailtje sturen:

rijkener@zeelandnet.nl

Je krijgt dan mijn telnummer zodat we het over de tel kunnen doen. Dat werkt makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan