Videobewerking met Pinnacle zonder specifieke Pinnacle kaart !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi, ik heb de NVidia ti4600 `128ddr videokaart en uiteraard ook een firewire aansluiting.
Ik heb van de week Pinnacle studio 8 geinstalleerd en toen de digitale videocamera aangesloten ( firewire )
Maar helaas word de camera nog steeds niet herkend door pinacle studio 8
Alle andere software doet het uitstekend.
Is er inmiddels een tool of patch die ervoor kan zorgen dat ik wel met Pinnacle studio 8 kan werken via de firewire en dat ik niet een specifieke capture kaart voor Pinnacle moet kopen en installern .

groeten Barney
 
Mijn digitale videocamera heeft het altijd gedaan met Pinnacle Studio 8. Welk merk camera heb je?
 
Als je toevallig een sony camera hebt zet dan de usb in de camera eens aan.
 
Ik heb de JVC GR-D23
En die sluit ik dus aan via de firewire

barney
 
Bij mijn sony moest ik de usb in de camera aanzetten voordat ik via firewire cintact kon maken met studio8.

Domme vraag misschien maar zet je de camera wel op afspelen en aan.
 
Je kan gewoon met Windows Movie Maker alles opnemen. Als je dat gedaan hebt dan importeer je het gewoon naar Studio. Bij een vriend van mij lukt dat, het nadeel is dat je bij het opnemen geen geluid hoort. Maar het geluid staat er wel op.

Ray.
 
Ik heb alleen in Windows moviemaker ( 2 ) alleen nog geen optie gevonden om de video als mpeg2 ( oftewel dvd ) op te nemen, het is allemaal avi en wmv.

barney
 
Alles staat zeker aan als ik wil opnemen, maar ik heb gewoon begrepen dat bij Pinnacle Software alleen de originele Capture kaarten werken die voor Pinnacle Software gemaakt zijn.
Vandaar dat de software mijn Camera via firewire niet herkend waarschijnlijk.

barney
 
Barney,
De software werkt ook zonder kaart.
Ik heb een sony camcorder 1 firewirekaart en studio 8 en 9 en dat werkt perfect.
Je moet eerst je camera installeren in windows.
Je zult hoogtswaarschijnlijk software bij de jvc gekregen hebben.
Installeer die maar eerst en daarna ga je studio 8 gebruiken.
 
Barney de films worden altijd als avi op je pc gezet, met movie maker, later als je het bewerkt hebt dan kan je het pas omzetten naar mpeg 1 of 2. Bij studio kan je het inderdaad als mpeg opnemen.

Ray
 
Laatst bewerkt:
Puppie,
De camera hoeft niet geinstalleerd te worden, ik heb windows xp en als ik hem aansluit op de firewire dan vind windows hem meteen, en geeft de exacte type door.

Maar zoals gezegd in Pinnacle word ie echt niet herkend.

Barney
 
Reginald 57,
Zover ik nu gezien heb in moviemaken moet je voordat je gaat opnemen je keuze maken in wat formaat het gebeuren moet.
( Selecteer de video-instelling die u wilt gebruiken voor het vastleggen van video- en audiogegevens op de pagina Video-instelling. )

Standaard staat dan aan ( Beste kwaliteit voor afspelen op deze computer ) als je dan onderin kijkt naar het formaat dan zie je "Bestandstype WMV 320X240 staan.

Je kan ook overige instellingen aanvinken maar dan krijg je weer allerlei optie's waar ik geen AVI of MPEG zie staan !.

Dus ik weet nog niet hoe ik de film dan als Avi moet laten opnemen !!

Barney
 
Reginald 57,

Oh ja, Digitaal Apparaatindeling kan je ook nog kiezen als de camera aanstaat, jij bedoelt vast dat ik deze keuze moet hebben, want dan wordt het inderdaad wel avi.



Barney
 
Ja die moet je inderdaad gebruiken. Ik gebruik dat maar zelden want ik werk met een pinnacle kaart.

Ray.
 
inmiddels heb ik pinnacle 9 en doet de digitale camera het daar gewoon perfect op, hij vind hem meteen en ik kan er alles mee doen.

Bedankt voor jullie reactie's

groeten BArney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan