Wie kan in simpele bewoordingen uitleg geven over FTD en Grabit

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Via het usenet/Grabit haal ik diverse mp3's binnen, soms gaat dat goed en soms helemaal niet, het lukt niet als het gaat om RAR en PAR bestanden...misschien kan iemand mij dat uitleggen hoe daar mee om te gaan.

En...ik heb dus ook het FTD3 programma, hierop kan ik zien hoe en wat gepost is. Ik heb al een handleiding gelezen maar begrijp niet hoe ik met dat programma moet omgaan in combi met bijvoorbeeld Grabit.

Kan hier iemand hier wat meer over zeggen?

Alvast bedankt
 
Op ftd kun je zien wat er gepost wordt en in welke groep. Tevens kun je zien hoeveel files er gepost worden en of er par files meegepost worden. Meer kun je daar eigenlijk niks zien.

Dan open je grabit, je update de groep (haal headers binnen) en gaat op zoek naar de filename of ftd nummer en je download dan alle files en middels ftd kun je dan controlleren of je alle files binnen hebt.

Voor de rarfiles heb je winrar nodig en voor de parfiles quickpar
 
Aha, het wordt wat duidelijker....RAR heb ik....die quickpar kan ik gewoon opzoeken natuurlijk, geen punt. Maar begrijp ik het goed dat als ik pars open en ook rars, alles op zijn pootjes terecht kom?

Waar zijn die pars eigenlijk voor nodig?
 
Nog een vraagje....in Grabit staan een paar knoppen, links een goude, blauwe en een rode...daaronder dezelfde met een vinkje en met een kruisje...wat kan ik daar nou mee?

Welke kleur in de headlines kan ik nou wel downloaden en welke niet?
 
Grabit ken ik zelf niet zo goed want gebruik een andere newsreader maar misschien heb je hier wat aan.

http://www.binaries4all.nl/grabit/

Par files zijn reparatie files het voordeel met par2 is tegenwoordig dat die per blok kunnen repareren.
Een rar file wat gepost wordt in een nieuwsgroep bestaat b.v uit 50 blokjes ( segmenten ) zou er nu door een oorzaak bv 1 van die segmenten niet goed door komen dan is het file eigenlijk onbruikbaar.
Met par2 kun je dan dat missende segment aanvullen zodat het rar file toch bruikbaar is.

zie hier voor een goeie uitleg hoe par2 te maken / gebruiken http://www.binaries4all.nl/quickpar/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan