Foto's opslaan op CD, bekijken met DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Wanneer ik mijn digitale foto's opsla op een CD-Rom en ik bekijk ze met mijn DVD-speler, worden de foto's heel traag opgebouwd op mijn TV. Kennelijk moet ik de foto's op een andere manier opslaan (kleiner???).

Kan iemand me uitleggen hoe ik dat moet doen?
 
Hoi,

Waarschijnlijk zijn ze te groot.. Hoe heb je ze opgeslagen als Jpg, raw, bmp.


Om ze kleiner te maken kun je het beste gebruik maken van Paint shop pro of een andere graphic editor en dan voor resize image kiezen in 1 van de menu's.

Of je kunt op www.download.com zoeken gaan op een gratis image reziser, zodat je meerder foto's tegelijk kleiner kunt maken..

Let op, maak eerst een backup van de originele foto's, want eenmaal verandert kun je de origineel niet meer terug halen, daarom is het handig om een backup te hebben, dan heb je altijd de origineel nog.

Groetjes, Dj Viper
 
Bij eigenschappen staat Corel Photo House Image, is dit Jpg? Hoe kan ik zien of dit zo is?

Kun je me uitleggen waar ik precies moet zijn bij download.com en welk gratis programma adviseer je mij?
 
En met welk programma kun je meerdere foto's tegelijk kleiner maken?
 
Hoi,

Op Download.com staat eentje die Photo Resizer 1.0 heet, maar je kun ook fresview proberen van freshdevices.

Corel images zijn niet echt jpg zover ik het weet. Kun je zien aan de extensie, jpg of Jpeg.


Groetjes, Dj Viper
 
Hoi, waarom zie ik bij geen van mijn bestanden de extensie?
 
Als ik bij mapopties kijk is de extensie van Corel Photo House Image: FPX?
 
Met Irfanview zou ik een aantal foto's tegelijk kunnen verkleinen. Ik kan echter binnen dit programma deze optie niet vinden, wie kan me helpen?
 
Hoi,

FPX als bestandsnaam kan, weet niet wat corel draw precies allemaal gebruikt.. maar die moet je maar effe om zetten naar jpg.

XP laat niet automatisch alle extensie zien.. dan zou je bij extra, mapopties een wijziging moeten maken onder de windows explorer.

Groetjes, Dj Viper
 
Ik heb nog geen tijd gehad e.e.a. uit te proberen. Mijn probleem is dus nog niet opgelost maar ik kom er op terug!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan