lp op comp overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

boedha

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2000
Berichten
102
hoi mensen. kan iemand mij vertellen wat voor een soort draaitafel ik moet kopen, om mijn oude lp's op mijn pc te zetten?
moet ik er 1 MET of ZONDER voor versterker kopen?


bvd
JJL
 
Ik zelf gebruik er 1 met voorversterker.
Het signaal pas ik daarna aan met de opname recorder.
 
Geplaatst door boedha
hoi mensen. kan iemand mij vertellen wat voor een soort draaitafel ik moet kopen, om mijn oude lp's op mijn pc te zetten?
moet ik er 1 MET of ZONDER voor versterker kopen?


bvd
JJL

Als je een nieuwe draaitafel moet kopen zou ik gaan voor een direct drive van het merk Technics.

Een voorversterker met RIAA correctie heb je zowiezo nodig. Je kan dit natuurlijk ook via je stereo installatie. Dan is het gewoon -> Versterker -> record out -> inpluggen in uw soundcard -> line in.

Dan natuurlijk een programma gebruiken zoals Nero sound editor ed.....

Dit zou dan geen problemen mogen geven

Even aangepast. Die draaitafel met een proffesionele head kost u wel ettelijke 100 euro's. kijk even op een site die 2°hands draaitafels verkopen. (DJ'S verkopen die eens wel)
 
Laatst bewerkt:
ok rudi, bedankt voor de info.
ik hoef geen prof. heb 20 lp's op te nemen, daarna zal ik het ,denk ik niet meer gebruiken.
nu kan ik een draaitafel krijgen, maar dan zonder een voorversterker erbij. als ik dan een versterker koop, lukt het dan ook? of kan het ook zonder een versterker?

v.g.
johan
http://members.chello.nl/jjlodewi/the70music/
 
Zonder voorversterker met RIAA correctie lukt het niet.

1° het uitgaande signaal van de draaitafel is hiervoor te klein.
2° de weergave curve van het signaal is niet geschikt om rechtstreeks te versterken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan