MP3 naar CD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paintje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
1.316
Na 6 mislukte CD's toch maar eens vragen of ik wat over het hoofd zie.

Moet een MP3'tje aan bepaalde eisen voldoen zodat hij af te spelen is op een CD speler die mp3's ondersteunt.
Heb namelijk oude cassete bandjes opgenomen en deze omgezet van wav naar MP3, maar als ik ze in de CD speler stopt geeft hij wel goed de tijd aan en begint ook te lopen, alleen ik heb geen geluid.
Nu zag ik in de wav2mp3 software de keuze optie ( MP3 |, MP3 || en MP3 ||.-5) staan, en je kan natuurlijk ook nog verschillende bit rates instellen, en daardoor worden de mogelijkheden legioen :confused:

Heb gebrand met Nero 5.6.x.x op 12x speed ( ik dacht ik doe et niet te snel je weet maar nooit ) en de standaard brandfunctie in XP pro
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je probleem juist zit in het feit dat je ze hebt gebrand als MP3tjes. Een gemiddelde CDspeler is heel goed in staat om gebrande CD's af te spelen, mits ze zijn gebrand in WAV.................

Als jij met Nero brandt, kies dan eens de optie : Audio CD maken. Selecteer vervolgens in het deelvenster de WAVjes en brand ze. Ik ben er van overtuigd dat het dan goed komt.
 
:) Ja wav gaat vast goed maar ik heb nu inmiddels al 12 uur muziek heb opgenomen van m'n oude bandjes en wou er eigelijk niet zoveel CD's aan besteden, en kwaliteit is niet zo van belang want die bandjes zijn na jaren ook niet meer zo super :rolleyes:
Mijn CD speler thuis en in de auto kan cd's afspelen waar mp3's op staan, et vreemde is dat gedownloade mp3'tjes et wel doen.
Daarom dacht ik misschien is mijn MP3 formaat niet goed :confused:
Op de PC zelf doen ze overigens wel maarja das niet de bedoeling.
 
Ik ben niet geweldig deskundig op dit terrein, maar na je laatste bericht, vermoed ik dat mogelijk je converter de songs niet 100% MP3 compatibel heeft geconverteerd.

Je zou een testje kunnen doen door een goede gedownloade WAVfile met die converter om te zetten naar MP3 en vervolgens er nog een CD'tje aan te wagen. Als die "officiele" WAV -> MP3 dan ook moeilijk doet, dan weet je in ieder geval zeker dat de converter niet helemaal doet wat 'ie zou moeten doen.

Misschien nog iemand anders een zinnig idee ?
 
Heb je ze opgenomen als origineel WAV bestand of als WMA?
Dat vraga ik me even af, niet dat het zoveel scheelt behalve groote maar de indeling is iets anders.
Ik weet niet wat er gebeurdt als je een WMA omzet naar mp3 maar goed.
je zult inderdaad toch nog een keer moeten stoeien met de soort van mp3 keuze, mischien een ander mp3 codec progje.
 
Opgenomen als wav met cool edit pro 2, hiermee kan je overigens ook MP3 mee bewaren maar in het verleden had ik met dat soort mp3'tjes et probleem dat ik ze niet in Flash kon importeren dus die optie gebruikte ik al niet meer.
:confused: Lang leve de standaards, iemand een goed idee voor een gratis en werkend :p Wav naar MP3 programaatje?
 
Jepewe, een heel erg goed uitziend progje en ook nog gratis!

Alleen,................ wat als je geen Adaptec ASPI manager op je systeem hebt staan... ?
 
Geplaatst door jepewe
Hier is het adres van CDEX een kostenloos programma voor het overzetten van allerlei muziek.

http://www.cdex.n3.net/

Joop

:D Lol, toen ik me eerst post hierover maakte wou ik het MP3 Progje erbij zetten maar ik wist niet meer met welk progje ik de MP3 gemaakt had.

:p Maar dat was dus met dees, nouja vanavond nog maar weer eens kijken :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan