beeld en geluid niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Berichten
90
Ik heb via TMPGencoder en TMPG-Auditor een DVD gemaakt van een avi-bestand (xvid-compressie). Bij het afspelen van de DVD lopen beeld en geluid niet synchroon. Wat moet ik doen om beide synchroon te laten lopen. Bij voorbaat dank.
 
hoi ik heb hetzelfde probleem en las dit stukje, maar de ondertitel staat er al in dus hoe moet je dit nu dan synchroon laten lopen met subsync?
Dit is bij mij nu al de 2de film die ik heb omgezet naar mpg waarvan deel 2 dus de problemen geeft.

Dus Petermus mocht jij ondertussen de oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag van je!!

Groetjes,

Karin ;)
 
In mijn vorige bericht gaf ik een link naar een programma voor het synchroon laten lopen van Ondertitels en Film.
Je had iets nodig voor Geluid en Film, foutje van mij.

VideoReDo is wel een programma voor synchonisatie van geluid en beeld. (Trial 21 dgn)

Het enige nadeel is dat het alleen werkt met MPeg2 films.

Je zou dus eerst de film moeten converteren naar MPeg2.
 
Bedankt voor de tip! Ik heb het programma gedownload en wilde het proberen op mijn mpeg film maar helaas is het geen mpeg 2 die ik heb :confused:
Maar wat is nou de snelste manier om een film te converteren naar mpeg2?
Als ik het via tmpgenc doe dan duurt het 8 uur, is er geen snellere manier?

Groetjes,

Karin :)
 
Geplaatst door Lucky Fred
In mijn vorige bericht gaf ik een link naar een programma voor het synchroon laten lopen van Ondertitels en Film.
Je had iets nodig voor Geluid en Film, foutje van mij.

VideoReDo is wel een programma voor synchonisatie van geluid en beeld. (Trial 21 dgn)

Het enige nadeel is dat het alleen werkt met MPeg2 films.

Je zou dus eerst de film moeten converteren naar MPeg2.


Heb ook dat probleem!!

Heb dat programma gedownload, maar hoe werkt dat precies?

Wat moet ik doen om het weer synchroom te krijgen? Heb 20 seconden verschil tussen het geluid en het beeld.

Heb al geprobeerd om er iets van te maken, maar ik snap het programma niet, kan iemand mij helpen daarmee??

Alvast bedankt
 
Klik even op videoredo in het bericht van Luckyfred dan kom je op de site van Videoredo en dan op screenshots drukken en eventueel bij support kan je op faq drukken misschien word je daar iets wijzer van.
Ik zelf heb het niet geprobeerd, ik heb met tmpgenc het geluid uit de film gehaald en er later weer bij gezet en toen was de film weer goed, bij mij hielp dat maar kan ook toeval zijn geweest.

suc6 ;)
 
Bedankt voor je reactie, zou het ook eens met Tmpgenc proberen.
 
Hoe heb je dat precies met het geluid gedaan?

Heb je het opgeslagen als .wav of als .mp2 of nog iets anders?

Heb het namelijk geprobeert, maar heb er nu helemaal geen geluid meer in.

Zou je kunnen zeggen hoe jij het precies hebt gedaan?

Alvast Bedankt
 
Hoi ik heb alles gedaan zoals op deze site gezegd word:
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm
Je haalt de audio eruit en bij het converteren naar mpeg zet je je wav file er weer bij zoals omschreven staat.

Toevallig ben ik gisteren even aan de gang gegaan met dat videoredo maar ik snap er ook niet veel van plus dat het mijn pc super langzaam maakte dus ook moeilijk om uit te proberen dan .

Ik hoop dat je succes hebt met het geluid eruit halen en dat de film dan weer goed is.


Suc6 :)
 
Van videoReDo snap ik ook niets en kon op internet ook geen goede handleiding vinden.

Zal het op de link die je hebt gegeven is proberen......laat het je weten of het is gelukt of niet!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan