MP3 bitrate veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sakie

Banned
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
96
ik heb veel liedjes op 128 niveau en van 192, dit is geen cd kwaliteit en wil het hebben naar 320 de beste kwaliteit.
Mijn vraag is daarom hoe doe je dat?:)
 
Dat doe je met WinLame. In Google kun je het wel vinden.
Of zoek op WinLame hier binnen helpmij. Ik had een tread over div. mp3 progr. maar kan me de titel niet meer precies herinneren.
Iets als: Is WinLame een mp3 wonder?
 
In Nero burning rom, bij extra > bestanden encoderen, kan het ook. Verwacht niet dat je van een minder goed mp3-bestand zomaar de beste kwaliteit kunt maken. Toen dat geluidsbestand geëncodeerd werd naar bijv. 128 kbps, ging er informatie verloren. Een programma kan onmogelijk die informatie terughalen, en zal dus die extra bits erbij moeten verzinnen. Kost dus vooral een hoop extra schijfruimte.

Poekie
 
Maar iedere tik en fout van encoderen gaat er uit.
De boel wordt opnieuw gecodeerd.
Ik gebruik em dagelijks.
Bovendien is het dan geencodeerd met Lame.
Heel wat beter dan die rottige Xing die zo veel Hollandse mensen op de een of andere manier op de pc hebben staan.
 
Ik heb net nog eens een uitgebreide test uitgevoerd. Ik heb een wav-file geëncodeerd naar verschillende mp3's met lage bitrates. Vervolgens heb ik die mp3's weer geëncodeerd naar mp3's met een bitrate van 320 kbps. Ik stel vast dat er geen hoorbaar verschil is tussen bijv. de mp3 met een bitrate van 32 (44100 Hz) en de mp3 met een bitrate van 320 (44100 Hz) , die als bron de 32 kbps mp3 had.
Voor het omzetten gebruik ik Steinberg Wavelab 5.0, dat gebruik maakt van Lame.

Poekie
 
Beste poekie,

32bitrate is in kwaliteit wel duidelijk hoorbaar slechter dan vb 128. Ik heb dat getest met apologize van timbaland. Bij het zingen van "OF the GROUND" heeft de 'F' duidelijk een hoorbare klankweergave bij 128 of meer en niet bij 32. De F-klank (offffff...) heeft hier een hoge frewuentie en daarom is dit bij een lage bitrate slecht weer gegeven. Het mp3-algoritme heeft te weinig bewerkingen gedaan om die hoge frequenties op te slaan in het mp3-bestand.
 
Welkom Fanb,

Het is niet nodig om te reageren op topics uit 2004 aangezien die niet meer actueel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan