Film zonder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Ik heb een film gedownload, en dat zou een dvd-rip moeten wezen. Het bestaat uit 2 avi-files (de film is schijnbaar in 2en geknipt), maar bij het afspelen met de mediaplayer zat er geen geluid bij! Zit dit soms in de bestanden verborgen, of zou het er helemaal niet bijzitten? En in het laatste geval: zijn er dvd geluids-tracks op internet te downloaden (ik vraag niet om een link, die zoek ik dan zelf wel, want ik weet dat dat in strijd is met de huisregels)?
 
Waarschijnijk geen AC3 codec geïnstalleerd...dit probleem staat ook wel elders in het forum beschreven.
 
Bedankt voor de tip. Heb 'm gevonden. Ik zal vanavond eens op m'n gemak alles doorlezen en uitproberen. Zal nog even laten weten of het gelukt is (of als het niet gelukt is).
 
Ik heb het een en ander door zitten nemen, en met avi2mpg de file gedecomprimeerd. Als ik dan de ontstane pcm-file probeer af te spelen heb ik nog geen geluid. Klopt dit? Ik heb ook de originele file in gspot geladen, en die geeft aan dat het om een ac3-codec gaat, en dat de betreffende codec geïnstalleerd is.
 
Geplaatst door MisterretsiM
Als ik dan de ontstane pcm-file probeer af te spelen heb ik nog geen geluid. Klopt dit?
Zal ook wel aan de codec liggen, maar dat weet ik niet zeker.

Als je in GSpot op compatible codecs klikt en selecteerd AC3 dan is het pad te zien waar het geïnstalleerd is? Dan zou je zeggen dat ie het moet doen. Je weet zelf niet meer of je een AC3 filter geïnstalleerd hebt? Het is terug te vinden in het start menu of in lijst uninstall in configuratiescherm>software.
 
Als ik in Gspot in de lijst met geïnstalleerde audio-codecs kijk, staat ie er niet tussen (volgens Gspot gaat het om een ac3 (0x2000) Dolby Laboratories, Inc codec). Open ik de avi, dan geeft ie aan onder audio dat de betreffende codec is geïnstalleerd, en dat Nero Digital Audio Decoder in staat zou moeten zijn om het format te verwerken. Ik heb in ieder geval geen aparte ac3-filter geïnstalleerd. Misschien dat ie met een ander programma is meegekomen, maar anders... Weet je anders waar ik deze codec kan downloaden?
 
Je bent geweldig :thumb: ! Hij doet het eindelijk. Nu nog om zien te zetten naar 1 bestand (zijn er nu nog 2), subtitels erbij, en er een dvd van maken. Eitje:rolleyes: . Ik weet nu in ieder geval dat er geluid bij zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan