DVD brandsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Ik heb via via vernomen dat je geen DVD videobestanden kunt branden van groter van >2 Gb (of iets in die orde).

Ik wil echter video opnamen (via TV kaart in PC) met Nero op DVD zetten, maar de videobestanden zijn soms groter dan 2 Gb per stuk. En in Nero lukt het me dan niet een video DVD te branden.

Is er speciale software om deze bestanden alsnog als één geheel op DVD te branden?

Zo nee, hoe kan je het beste die bestanden in stukken "knippen" (ben een beginner op dit gebied); gewoon met Windows Movie Maker, of is er iets beters/anders?

Dank.
 
Op een dvd kan iets meer dan 4 Gb, als jij zegt dat er niet meer dan 2 Gb op kan wat doen we dan met die overgebleven 2 Gb.
 
Volgens mij kun je ze het beste comprimeren met DVDSHRINK ofzo.
 
ik denk dat hij bedoeld dat je VOB bestanden niet groter kunnen zijn dan 2Gb. of dit echt zo is weet ik niet zeker. heb hier zelf geen ervaring mee wat ik wel weet is dat als je een dvd leest of ript komen er VOB, IFO en BUP bestanden. als ik naar mijn eigen films kijk zijn die inderdaad nooit groter dan ongeveer 1,5 gig. wat ik aan kan raden is om je bestand op je harde schijf te zetten en met bijvoorbeeld een programma als dvd decrypter het bestand te decrypten. ik heb hier zelf geen ervaring mee (met grote bestanden dus) maar misschien is dit een oplossing.

succes
 
Bedankt voor de reacties.

Het is me bekend dat er op een DVD 4,7 Gb zou moeten passen, maar ik krijg geen videobestand van >2 Gb erop (bijv. wel 2 bestanden van 2 Gb).

Ik zal de adviezen eens in de praktijk gaan proberen.
 
Ik dacht dat er maar net 4,3 Gb op een dvd kan.
er is een rekensommetje voor maar......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan