Stotterend geluid Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Berichten
295
Mijn media player stotterd bij elke plaat, zowel van CD als de orginele muziek van media player ("Hayway blues") en ook bij filmpjes die ik heb gemaakt (SVCD en VCD). Geluid is niet om aan te horen en heeft hij eerst niet gedaan. Dit is begonnen nadat ik Media Player heb ge-Upgrade van 8 naar 9.

Als ik dan de player sluit en naar "C:\Documents and Settings\Jhon\Local Settings\Temporary Internet Files" ga, open deze map en verwijder daar gewoon een paar file's >> ongeacht welke, of het nu een cookie, gifje of bmp is, open weer de Media player en nu speelt hij wel goed.
Als ik dan de pc opnieuw opstart en de media player weer open dan begint het weer opnieuw.

Ik heb dit probleem op 2 verscillende PC's met op beide XP-Pro en Media Player 9

Waar zit mijn probleem?
 
Start de PC opnieuw op, laat even uitpruttelen. Druk op CTRL ALT DEL. Ga naar het tabblad prestaties.

Laat je PC een minuut met rust. Hoe gaat het met het CPU gebruik? <30% of >30% gemiddeld?
 
In het tabblad prestaties staat:
links onder: processen: 26
midden onder: CPU-gebruik 4% (varieert tussen 1 en 6%)
rechts onder: geheugengebruik: 144/922MB
 
Ik heb m'n 2de pc ook aangesloten en hier gekeken.

Hier staat in het tabblad prestaties:
links onder: processen: 44
midden onder: CPU-gebruik 4% (varieert tussen 1 en 5%)
rechts onder: geheugengebruik: 201/2462MB
 
Specs PC1:
Win XP Pro Versie 2002 SR1
AMD Athlon 1 Ghz
384 MB RAM-Geheugen


PC2:
Win XP Pro Versie 2002 SR1
AMD Athlon 64 Processor 3200+, MMX 3DNow
1024MB RAM-Geheugen
Radeon 9800AGP 128MB
SB Audigy Audio (A400)

Updates WMP?? Volgens mij wel.
Als ik WMP open en klik op: >> help/controleren op upgrades voor speler << krijg ik de melding dat ik over de recentste versie van WMP 9 beschik en alle bijbehorende onderdelen. Er is op dit moment geen update beschikbaar.

Ik zal het progje installeren en diverse dingen cleanen, daarna zal ik de pc een aantal keer herstarten en kijk ik of de player nog stottert
 
Heb vanalles gecleand maar helaas geen resultaat.

Als ik WMP open heb en op een liedje heb geklikt dan zie je links onder "verbonden" staan en dan "Afspelen 128 Kilobits/seconden". Deze 2 teksten flikkeren bij mij zo erg dat je het bijna niet kan lezen ( stotterende muziek erbij).
 
Staan die liedjes op een netwerk (lan of www(wan)) of lokaal?

Lokaal neem ik aan?

Je PC is er krachtig genoeg voor. . ..
 
Als ik een filmpje afspeel dan flikkert links onder heel snel: "Verbonden" / "Verbroken" en uiteraard gaat dit gepaart met stotterend geluid.

Nu heb ik WMP een keer of 3 gesloten en weer geopend (had ik al eens eerder gedaan en toen deed ie het nog niet) en nu werkt hij wel weer goed (totdat ik weer opnieuw heb opgestart)
 
Nu deed ie het weer goed maar toen ik WMP afsloot kreeg ik een foutmelding. Ik heb een screenshot van deze foutmelding gemaakt >> zie bijlage.

Is het niet mogelijk om ALLEEN WMP te de-installeren en daarna weer te installeren?
 
Geplaatst door Jhon van der Bo
Nu deed ie het weer goed maar toen ik WMP afsloot kreeg ik een foutmelding. Ik heb een screenshot van deze foutmelding gemaakt >> zie bijlage.

Is het niet mogelijk om ALLEEN WMP te de-installeren en daarna weer te installeren?

Waarom sla je de foutmelding nou in een excelbestand op?!? Een .jpg is toch veel makelijker. Maargoed.

Ja het is mogelijk om alleen WMP te herinstalleren.

Als eens gedacht aan een spywarescan?
 
Mijn eerste PC had ik geformatteerd en toen XP pro geinstalleerd >> WMP werkt goed <<, ADSL geinstalleerd, toen alleen Windows live-Update uitgevoerd, herstarten en WMP stotterd. Is het dan ook mogelijk om spyware binnen te halen bij live-update?
Ik heb Norton Antivirus / Internet Security 2004 geinstalleerd en deze vindt niets.

Met welk progje kan ik de PC nog scannen op spyware?
 
Ik heb de PC nogmaals laten scannen en nu krijg ik de melding: "advertentiesoftware gevonden" en dit 28x:

Download.Adware >> 17x
Adware.Blazefind >> 3x
Adware .Winfavorites >> 2x
Adware.Binet >> 4x
Adware.180Search >> 2x

Kan ik deze allen verwijderen zonder dat ik andere problemen krijg? >> misschien dat hier het probleem zit.
 
Bijna alles kon ik verwijderen. Een aantal items niet.
Ben nu een online scan aan het uitvoeren bij http://www.bitdefender.com/scan/Msie/index.php , krijg nu regelmatig een melding dat er een virus / trojan enz. is gevonden, deze laat ik allen verwijderen. Deze scan duurt volgens mij wel even (is al 30 Min bezig).

:confused: Wat me ook is opgevallen is:
Als ik de pc aanzet en klik één maal (linker muisklik) op een icoon op mijn bureaublad, dan flikkert heel snel mijn cursor / zandloper. Als ik dan naar WMP ga dan stotterd mijn geluid / beeld. Als ik opstart en mijn geselecteerde icoon flikkert niet na selektie dan stottert mijn WMP ook niet.
Raar allemaal.


Laat wel iets horen.
 
Als je die spyware en virusscan hebt afgerond mag je straks een HijackThis logje posten. Ik vraag me toch af wat er op jouw PC meestart :confused:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan