internet gedeeld (ahum) enkel kazaa lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Berichten
80
na enorm lang te hebben gespeeld met de internetconnectie thuis heb ik het maar opgegeven. 4 computers allemaal xp, 1 hoofdcomputer waar de internetverbinding binnenkomt en via welke hij beschikbaar hoort te zijn voor de andere pc's...
echter, als je op de andere pc's kijkt kan je niet op het internet. Ik heb allemaal programma's geprobeert die ik dagelijks gebruik zoals Ares, x-chat, opera, IE... en ze kunnen geen verbinding maken. De internetverbinding kan echter wel gevonden worden op deze netwerkcomputer, snelheid kan bekeken worden, wat er aan informatie via deze verbinding in en uit de comp gaat, zelfs kan de verbinding verbroken worden (voor even wegens automatisch inbellen hoofdcomputer). Maar daar heb ik dus nix aan als ik niets met de verbinding kan doen. Uiteindelijk is er 1 programma dat een verbinding maakt... Kazaa Lite++ (nog steeds niet verwijdert van mn comp maar toch hopelioos ouderwets :p)
Mijn vraag... kan er hier iets uit worden opgemerkt wat betreft waar het internetdelen verkeerd gaat?

tnx, DaVe
ps: met mappen via het netwerk bekijken e.d. zijn er geen tot weinig problemen
 
Laatst bewerkt:
leg eens uit wat je gebruikt om een en ander te laten werken
router
switch?
 
dual speed hub? 10/100 op volle snelheid door de kabeltjes heen (cat5)
 
Wat voor internet verbinding heb je?
Inbel? Adsl? Kabel?

Wat voor prog. gebruik je om internet te delen?
Of gebruik je naast de hub nog een router of switch?
 
Hoe krijg jij internet dat is het belangrijkste om te weten.
Gaat dat via een analoog inbel moden 56k of zoeiets.
Kabel via een kabel modem geef dan even type op
ADSL via een adsl modem geef dan even type op

Je gebruikt een hub, waarom. Dat is al vragen om problemen, je kunt dan beter een switch nemen.

Staan de interne firewal van xp wel uit.
 
speedtouch 330 usb adsl modem
firewall staat uit

'tkan dat ik ipv een hub dan een switch ga nemen maar krijg het hier liever even aan de gang want hardware wisselen duurt lang (ouders :rolleyes: )
 
Volgens mij moet je dan even die netwerkwizard draaien op die pc die internet moet delen en dan aangeven dat-ie direct aan het internet hangt en dat andere computers via die computer het internet op gaan.
zou het :rolleyes:
dat heb ik dus al lang gedaan, maar alsnog kan't netwerk beestje niet op't internet...
misschien dan wingate proberen zoals in 't artikel staat? ik ga ff zoeken...
 
heb je op de client pc's wel de netwerkwizard gedraaid?
en wat voor verdeler heb je aan de server pc hangen?
een hubje of router oid?
netwerkkaart?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan