Hoe verwijder ik de Ogg Vorbis codec?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hallo,

ik probeer mijn Ogg Vorbis codec weg te krijgen, omdat ik anders problemen heb met 3D Movie Maker (1995, microsoft kids). Op de computer van mijn ma doet ie het wel, maar ik wil het natuurlijk ook op mijn computer kunnen doen.
Ik lees overal op de forums 'thanks, it was OGG vorbis, I had to remove it' en zo, maar nooit geven ze uitleg hoe ze het gedaan hebben.
Weten jullie misschien hoe ik dat moet doen?
 
Is het misschien Start>Configuratiescherm>Geluiden en audioapparaten>Hardware>Dubbelklik op de lijst "audiocodecs">eigenschappen dan de codec verwijderen?
 
Hmm het wil niet weg. Ik klik wel op [verwijderen] maar het verdwijnt niet uit de lijst. Ik heb het ook al in veilige modus geprobeerd.
Is er een manier om het handmatig te verwijderen?
 
Als je op de knop eigenschappen (naast verwijderen) klikt kan je de codec ook uitschakelen, werkt dit misschien?
De codecs zijn te vinden in de system32 map en ook te vinden in systeeminfo, bij onderdelen/audiocodecs, daar kun je zien welk bestand bij welke codec hoort.
Ik vraag me af of het verantwoordelijk is de codec handmatig verwijderen. Je zou het als laatste middel kunnen wagen :confused:
 
Ik heb die codec al uitgeschakeld staan. Maar ik zal eens kijken bij welk bestand het hoort.

Tsja, ja daar dacht ik ook al aan. Ja, het zit in de system32 directory, en daar verwijder ik liever niks uit eerlijk gezegd. Maar ik zou anders ook niet weten hoe ik 3D Movie Maker aan de praat kan krijgen. Volgens mij moet dit het zijn, ik lees dat op veel forums. Ik maak wel eerst een backupje van dat bestand, en een systeemherstelpunt.

edit: Raar ik vind Ogg Vorbis er niet tussen in systeeminfo. Het gaat toch gewoon onder de naam Ogg Vorbis?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan