PC loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold15

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
47
Heey,

Ik heb al sinds ik me pc heb 2 fouten de eerste was een fout met een blauw scherm, maar dat is verholpen.

Ik heb nu alleen nog dat me pc vastloopt.
Me pc is terug gegaan naar de winkel en die zeiden dat het aan me software ligt. Maar ik weet niet welke software het moet zijn.

Wie heeft het zelfde probleem of wie kan mij helpen?

Later, Arnold
 
Op welk moment loopt je pc vast of is dat telkens weer verschillend?
 
Geplaatst door Arnold15
Heey,

Ik heb al sinds ik me pc heb 2 fouten de eerste was een fout met een blauw scherm, maar dat is verholpen.

Ik heb nu alleen nog dat me pc vastloopt.
Me pc is terug gegaan naar de winkel en die zeiden dat het aan me software ligt. Maar ik weet niet welke software het moet zijn.

Wie heeft het zelfde probleem of wie kan mij helpen?

Later, Arnold

Graag een beetje meer uitleg. Welke pc? welke foutmelding ?
 
Me pc loopt vast op verschillende momenten. Ook als me pc niks te doen heeft.

3.0Ghz 1MBcach
1024 DDR Dual
Asus P4P800 SE/GD moederboard
Windows XP pro (sp1 - 2002)

Het is geen foutmelding me pc loopt vast en doet niks meer.
 
Hoe oud is je pc? En loopt hij vast nadat ze je blauwe scherm verholpen hebben of deed hij het daarvoor ook al??
 
1 á 2 maanden maar ik ben al terug geweest naar de winkel en die zei dat het lag aan mijn softwaren en niet aan de hardware dus ze konden er weinig aan doen
 
Geplaatst door Arnold15
1 á 2 maanden maar ik ben al terug geweest naar de winkel en die zei dat het lag aan mijn softwaren en niet aan de hardware dus ze konden er weinig aan doen

Dit is volgens mij "***koek". Welke software heb je er opgezet nadat je de pc gekocht hebt? Een vastloper zonder foutmelding ??? Dan is het volgens mij harware.
 
Arnold,

Ga eens naar Config. scherm -> Systeembeheer -> Logboeken. Kijk hier vervolgens eerst bij Systeem of je errors tegen komt (rode cirkel met kruis) en kijk wat eventueel de foutmelding is.

Staan hier geen errors bij, kun je nog bij Toepassing kijken misschien dat daar een error met een aanwijzing bij staat. (klik met rechtse muisknop op error en kies eigenschappen)

Misschien kom je zo de oorzaak te weten !


Groeten,


Remy
 
Windows XP Pro
Service Pack 1
Nero (NEC)
Drivers, zoals Asus Geforce FX5700 256mb, Jetway TV kaart, Driver bij moederboard, geluid etc.
Adaware
Black ICE PC protection
TMPGEnc plus 2.5
Office
 
Er staat een Rode cirkel met kruis bij:
bron:
DCOM 5x
DHCP 2x
NetBT 2x

- Ik heb mijn pc zaterdag 21 aug. geformateerd en opnieuw alles geïnstaleerd.

Ik zal de volgende keer als mijn pc vastloopt kijken hoelaat het is en die tijd achterhalen in het logboek
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me je vorige probleem nog wel herinneren alleen was het toen mét blauwe schermen en nu zonder.
Als je terug gegaan bent naar de winkel en ze daar jouw probleem opgelost hebben maar er een ander probleem voor in de plaats is gekomen zonder dat men daar een concreet antwoord op heeft gegeven, lijkt mij dat niet een goede zaak. Als men bij de winkel zegt dat het een software probleem is moet men ook kunnen zeggen welke software hiervoor verantwoordelijk is.
Ik zou de aanwijzingen van Remy opvolgen, mocht dit niet helpen dan ruikt dit toch echt naar incompatibel hardware.
Ik zou wel eens willen weten wat ze in de winkel gedaan hebben tegen het "blauwe schermen probleem".
 
RE: Admin Frisian

Het blauwe scherm was verholpen met Adeware het waren bestandjes die via internet binnekwamen en het besturingssysteem instabiel maakten. Dit probleem was er al voor het probleem met het blauwe scherm maar ik dacht mischien hangen deze 2 problemen samen maar dat bleek niet te zijn. Dus heb ik mijn pc weer terug gestuurd en hebben ze in de winkel mijn pc opnieuw inelkaar gezet maar nu heb ik het nog steeds. Dus werd er gezegt dat het aan de software lag.
 
Misschien een domme vraag, maar ik zie bij je systeem twee soorten netwerkkaarten staan, gebruik je die alle twee?
 
Netwerk Kaart

Heey,

Ik ga een netwerk aanleggen van mijn TulipXM10 naar mijn nieuwe PC. Zodat ik internet, printer en bestanden kan delen.

Ik heb gekeken bij het instaleren van mijn hardware waar er stond dat het stuurprogramma niet digitaal ondertekend was. Ik heb mijn Jetway TV-kaart eruit gehaald, en nu heb ik al een tijdje kunnen computeren zonder die ie vastliep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan