Bestanden op audio-cd zichtbaar maken ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
320
Hallo Helpers,
Ik wil de bestanden van een audio-cd overzetten naar mijn harde schijf.
Verkenner geeft alleen de tracks met cda extensie aan. Die zijn ruim 350 bytes groot.
Hoe maak ik de rest van de (muziek)bestanden - volgens mij met wav-extensie - zichtbaar?

Groeten, Sundance
 
Zoek even met Google naar een CD ripper, die haalt de audio bestanden van de CD.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb op Google rip-programma's gevonden, maar dat bood geen oplossing.

Ik zal mij vraag anders stellen:
Ik wil 2 audio-cd's samenvoegen tot een nieuwe zodat ik mijn eigen compilatie in de auto kan beluisteren (in een gewone cd-speler).
Hoe doe ik dat?

Sundance
 
volgens mij eenvoudig via WMP (ook in XP).
Kies daarin bestand - kopieren - kopieren vanaf audio, en kies de bron. Vervolgens zie je in het volgende scherm onderaan waar de bestanden worden opgeslagen.
 
Ik heb de tip van Tveer uitgeprobeerd en ontdekt dat de kopie een wma-bestand wordt. Die kan mijn autoradio-cdspeler niet lezen:eek:

Ik heb de audio-cd met audiograbber (freeware) geript naar een wav-bestand, gebrand als audio-cd met Nero6 en in mijn hifi-cd-speler uitgetest. En die deed het!

Dus op deze manier kan je een originele audio-cd dupliceren of je eigen cd samenstellen van meerdere audio-cd's.!
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
1. Download dbpoweramp bij download.com
2. zet beide cd`s op je harde schijf, dbpoweramp zet ze gelijk om naar mp3 (zelfs de bitrate kun je nog instellen, 128,160,192 enz...)
3. Daarna met nero je eigen compulatie samenstellen van al deze nummers van de beide cd`s

Groeten Heatseeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan