ogg

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Berichten
1.388
hallo hoe kan k een mp3 die heet bijvoorbeeld appie.ogg op cd krijgen is voor eigen gebruik

hoe kan ik so'n ogg file omzette in mp3?
 
Als je er een muziek cd van wilt maken kun je beter niet omzetten naar mp3. Dit geeft onnodig verlies omdat je dan twee maal compressie gaat toepassen.

Voor een muziek cd volstaat het om de ogg te converteren naar wav. Die kun je dan op CD branden als Audio.


Kijk hier ook maar eens :)
http://www.mp3-converter.biz/ogg-to-wav-converter-directory/
 
jah sryy ik bedoelde ook wav kon niet sow snel dat op dat woord komen. kan ik naar die converting ze nog wel gewon afspelen met winamp?
 
Laatst bewerkt:
Als je ze ook in winamp wilt afspelen kun je het beste ook naar mp3 omzetten.
Dus voor de CD even naar wav en daarna voor de compu naar mp3.
Beide converters staan op de link die ik gaf.

Waarom niet alleen naar mp3 en dan naar cd?
Omdat je dan eerst een conversie maakt van ogg naar mp3, terwijl om een audio cd te maken die mp3 ook weer omgezet moet worden.
Elke compressie/omzetting levert verlies vandaar dat je beter zowel naar wav als naar mp3 kunt omzetten :)
 
ik heb ze omgeset nar wav en ze doen het prima in winamp hoor
 
Dat weet ik :)
Alleen is .wav erg groot om op je harddisk te bewaren.

een mp3 wordt al snel 8-10 maal zo groot als wav dus zo'n 30 wavjes leveren al snel een GB aan data op.
Vandaar dat ik zelf liever mp3 op harddisk hou en wav alleen gebruik om te branden :)
 
Er is een plugin voor Nero te downloaden om .ogg bestanden op cd te branden als audio cd, werkt prima!
Voor winamp hoef je deze totaal niet om te zetten, ik speel nl. ook .ogg af in winamp, geen kwaliteitsverschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan