geen geluid op gebrande cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Ik heb een cd gebrand mbv Nero. Nu wil ik die luisteren, maar ik hoor niets. Hij geeft wel aan dat er wat op staat, je kunt het ook zien op de cd-rw, en de teller van de player loopt ook. (Winamp en de cdspeler van bureau-ass.)
Met het geluid van de pc is niets mis, de boxen staan aan, het opstartgeluid en emailgeluid komt gewoon binnen. Op mijn standalone dvdplayer doet ie het ook wel.
 
En een andere muziek cd doet het wel in dezelfde cd rom.
Hoeveel cd spelers/branders heb jij in jou computer.
 
ik heb een andere cd geprobeerd, maar die deed het ook niet.
ik heb een dvd-rom en een liteon-brander, en in geen van twee doen de cd's het niet.
W98.
 
Dat kan drie oorzaken hebben.
Er zit geen geluidskaart in de computer.
Er is geen audio kabeltje van de cdrom/brander naar de geluidskaart
In de software van de geluidskaart staat een vinkje bij dempen.

kun je in de software van de geluidskaart kijken of er een vinkje staat bij dempen. Hier kun je komen door rechtsonderin je beeldscherm op het luidsprekertje te klikken. Zo ja dan vinkje weghalen en weer proberen.
Zo nee dan zou je evn in de binnenkant van de computerkast moeten kijken.

Daar moet je dan kijken of er een kabeltje (rood/zwart meestal)van de cdrom/brander naar de geluidskaart gaat. Zo ja dan is het in orde, zo nee dan moet er nog een kabeltje tussen.

Als laatste zit er wel een geluidskaart in jou computer. Dit kan een externe kaart zijn die dus in een slot is gedrukt, kijk of deze wel goed geplaatst is. Of er zit een geluidskaart onboard zoals dat zo mooi heet.
Als dat zo is dan zou je de cd van je moederbord moeten pakken en dan even de driver voor je geluidskaart installeren.

Zo een heel verhaal maar kijk maar eens of er iets bij zit wat jou kan helpen. zo nee dan lezen we het wel weer.

suc6.
 
Tja, idd een heel verhaal, maar ik zal eens wat proberen/bekijken.
Ik denk dat er een kabeltje los zit, want die andere opties gaan (denk ik) niet op, omdat de cdromspeler/dvdrom het altijd heeft gedaan (qua geluid dan) en ik heb er niets aan veranderd. En het geluid staat ook niet op dempen, en er zit wel een geluidkaart in want ik er komt wel geluid uit als er e-mail is, dus....(om met irma van zaai te spreken... ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan