partitie niet compatible

Status
Niet open voor verdere reacties.

doctrine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
4
Ik heb toch zo'n groot probleem! Ik was van plan op win. XP opieuw te installeren, dus dat ging ik ook proberen.

Ik die cd erin gestopt, setup geladen en de partitie waar wxp opstond verwijderd. Daarna weer een nieuwe partitie gemaakt zodat ik dus een lege heb. Als ik dan deze lege partitie selecteer om windows xp op te zetten, krijg ik een venster dat deze partitie niet compatible is met wxp :confused:

Ook op andere partities waar al het een en ander op staat lukt het niet, zelfde probleem...:( Ik heb mn HD al getest of er niks mis mee is en dat was dus ook niet zo...

weet iemand hier een antwoord op want ik er echt gek van! :mad:

alvast bedankt!:thumb:
 
Heb je die nieuwe partitie al geformatteerd?


Je kunt anders ook met je CD de partitie formatteren waar je hem op wilt hebben.
 
Hallo

Het meest stabiele is , als je alle partities verwijdert v/d betrokken schijf , en deze opnieuw aanmaakt onder x.p.

N.t.f.s. is ook stabieler dan het oudere fat 32 systeem , dus kies voor n.t.f.s. , uiteraard dien je dan alle partities nog opnieuw te formateren.

Peter
 
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik hem geformateerd heb..:eek: Ik heb in dat scherm waar die partities staan de c: geselecteerd en op "D" gedrukt om te verwijderen. Daarna dus weer een nieuwe aangemaakt.

Ik zou ook niet weten hoe ik die partitie kan formateren met de cd. Er zijn maar 3 opties die ik kan kiezen in het menu:

- Een partitie maken (C)
- Een partitie verwijderen (D)
- Windows xp installeren (Enter)
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Uiteraard dien je eerst een of meerdere partities aan te maken alvorens je deze kan formateren.

Peter
 
iig bedankt voor je snelle antwoord, maar ik kan er weinig mee sorry:eek:

Ik heb dus nu een lege partitie, c: en als ik daarop klik om winxp op te zetten krijg ik dus "onbekende schijf" en "partitie is niet compatible voor windows xp"


bedankt alvast voor de antwoorden!:thumb:
 
Geplaatst door doctrine
Er zijn maar 3 opties die ik kan kiezen in het menu:

- Een partitie maken (C)
- Een partitie verwijderen (D)
- Windows xp installeren (Enter)
Kijk nog even heel goed naar dit venster, zit er echt niet een optie om te kiezen voor FAT32 of NTFS?
Of anders nadat je voor "Een partitie maken" hebt gekozen, maar het zit er echt.
 
Hallo

Dan heb ik een vraag voor u .....

Wordt de betrokken harddisk wel "volledig" herkend door de b.i.o.s. ????

Gezien de "problems" ....weet niet of harde schijf is geformateerd , etc....

Zou ik eens een lokale p.c. kennis vragen om eens de zaak te komen bekijken....

p.s. : indien dit een "maxtor" schijf betreft , deze durven wel eens moeilijk te doen , indien niet geconfigureerd d.m.v. "maxblast" ..

Peter
 
Als het niet met de CD kan kun je het met de opstart diskette doen.

Wijzig in de BIOS de startvolgorde zo dat eerst a: wordt gestart.
Doe de start diskette van Windows in de floppy drive en start de pc opnieuw op.
Hij zal nu met de floppy opstarten.
Als je C: geformatteerd wilt hebben type je het volgende:

format C: /fs:ntfs

Type een J als bevestiging.

Start daarna de PC weer opnieuw op en verander in de BIOS de opstartvolgorde zo dat de CD-Rom als eerste opstart.

Probeer nu nog eens of hij Windows wil installeren.

Groeten,

Fred
 
Yes! Dat was het, ik had iets fout gedaan in de volgorde, want hij keek helemaal niet meer naar de HD, dus hij herkende hem ok niet:p

Nu staat wxp er dus weer lekker op!

bedankt voor de goeie hulp!!:thumb:
 
Mooi dat het is opgelost:thumb: en graag gedaan.

Nu nog even rechts onder aanklikken dat de vraag is opgelost.

Groeten,

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan