Linksys modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
532
Hallo,

Ik dacht dat het heel eenvoudig was een (draadloos)netwerkje te maken met 2 XP-machines, dus heb een Linksys modem/router gekocht en aangesloten op de pc, maar hoe nu verder??

Wie weet een manier?


Alvast bedankt voor jullie reacties!

Klaas
 
Ja het is vervelend maar eerst de handleiding lezen dan kun je als eerste contact gaan maken met een vaste verbinding en jou router.
Als je daarna niet verder kunt dan lezen we dat graag. Maar je moet eerst 1 werkende pc met de router er tussen hebben en die moet dan ook nog contact kunnen maken met het internet.
Als je zover bent dan meld dat maar en dan helpen wij jou verder.
 
Linksys heeft idd geen geweldige handleidingen, maar je zou het moeten kunnen.....

Sluit ff een pc aan met een kabeltje, connecten naar het ip adres van de router (192.168.1.1 geloof ik) en je kan hem configgen.
Denk er wel aan dat je je wifi netwerk beveiligd, met mac + WEP of WPA ! Anders kan de hele buurt gebruik maken van je pc en internet connectie
 
Nou, ik ben nu zover dat de netwerkkaart werkt en ik verbinding krijg met de Linksys modem/router.

Maar hoe maak ik nu verbinding met Planet mijn ISP?
Waar moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen?

Ik weet het allemaal niet meer...
 
Oke klaas, niet moedeloos worden nu gaan we je verder proberen te helpen.
Heb jij nu verbinding met het internet via de router.modem.

een vraag waarom moet jij een naam en wachtwoord opgeven, dit is normaal alleen gebruikelijk bij de mail.
 
Mooi, dat je reageert!

ik heb het Alcatel modem weer aangesloten...die ik voorheen ook had...met de nieuwe weet ik niet welke instellingen ik moet hebben om op internet te komen...bleeeehhhhh...

Dus ik hoef geen naam en wachtwoord meer te gebruiken? Ik moet toch inbellen bij Planet?

Ik snap er niks meer van sorry!
 
We beginnen bij het begin.
Planet welk abbonnement adsl, kabel of via telefoonlijntje met een analoohmodem. (laatste zeker niet)
 
ik had een ADSL modem Alcatel speed touch op ISDN basis...

Nu dus een Linksys modem/router op ISDN.
 
Oke.

Als je normaal gesproken het adsl kabeltje in de wan poort van je router stopt en dan een kabeltje van poort1 naar je netwerkkaart van de computer doet dan kun je dacht ik met 192.168.1.1 in je router komen.
Deze getallen kunnen fout zijn maar dat staat in jou handleiding. Je komt in jou router door de internet explorer te openen en dan in de adresbalk deze getallen te typen.
Als je in jou router bent dan zul je de gegevens van planet moeten invullen. Deze instellingen staan in jou handleiding dus daar kan ik je verder niks over vertellen.
Als je dat gedaan hebt dan zou je het internet op kunnen.
Probeer dit eens en dan hoor/lees ik het wel.
 
Hehe...internet werkt!

Prachtig...


Maarrrrrr...helemaal boven staat ook nog een pc met een Linksys adapter kaart. Die geeft als verbinding aan
1 MB....dus heeeeeeeeeeel langzaam!
 
Mooi dat het werkt.
Vraag:
Welke adapter zit er in die computer en op welk windows systeem draait die pc.
dus 3.11, 95, 98, 98se,2000,xp,2003
 
o jee...waar vind ik dat nummer van de adapter?
De pc werkt onder Windows XP.
 
Nummer is zo 1 2 3 niet nodig zag net in je bericht dat het van hetzelfde merk is als de router.

Windows xp.

Oke ga even surfen, je hoort nog van mij.
 
Welke router van Linksys heb je; de WRT54G, toevallig??
 
Neen mijnmodem/router is een SANTIS50/500.
Mijn wireless ADapters zijn van Linksys.
 
Geplaatst door tuurke
Neen mijnmodem/router is een SANTIS50/500.
Mijn wireless ADapters zijn van Linksys.
Ach, sorry Tuurke, ik bedoelde eigenlijk de router van KlaasB; er is voor de WRT54G namelijk een getweakte firmware upgrade die de zendkracht behoorlijk omhoog schroeft. Deze heb ik recentelijk zelf met succes geïnstalleerd. Vandaar. :)
 
Hallo Gerard,

Helaas is het een WAG54G-E1, daar heb je toevallig niet zoiets voor?

Vriendelijke groet,
Klaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan