Codec problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
437
Medaplayer doet het niet meer:
  • The audio codec identified by the format tag 55 is required to play this file. To determine if this codec is available to download from the Web, click Web Help.[/list=error] Dit enkel bij mp3 en nadat ik de nemo codecpack heb verwijderd omdat ik er de k-lite codecpack ook al een tijdje had op staan. Nemo codecs stonden er wel eerst op. Hopelijk is dat wat relevante informatie...

    Weet iemend hoe ik dit kan oplossen. Ik heb de k-lite codecs er nog eens opnieuw op gezet, evenals mediaplayer. Maar dit helpt niet. Winamp werkt wel, maar die heeft (sorry voor the winamp-fans) niet mijn voorkeur.
 
Heb ik geprobeerd, maar het hielp niet.

Ik heb dan maar Nemo codec pack gedownload en enkel de audio-codecs geïnstalleerd. Probleem opgelost. :confused:
 
Hé, ik zit met exact hetzelfde probleem, waarschijnlijk ligt Nimo ook bij mij aan de basis van het probleem.
Zelfs al herinstalleer ikhem, lukt het nog niet,...
Iemand nog tips? Nog even erbij zeggen dat het niet bij alle mp3s zo is, sommige lukken gewoon wel om af te spelen met win media player.

Groeten

Pieterjan
 
Dit vond ik ergens anders.

Als je de hieronder genoemde file l3codeca.acm inderdaad hernoemt en dan niet Media Player update maar gewoon opnieuw installeert door het installatie pakketje van microsoft te downloaden, dan lukt het misschien. Dat was in ieder geval de oplossing bij mij.

Succes

I belive, it is with the tag 55 your problem are.

Format tags, such as tag 55, are used by the Player to identify which decoder to use to play back your content. If you get the following error message, "The audio codec identified by the format tag 55 is required to play this file", then the MP3 decoder on your computer has become corrupted or damaged in some way, and needs to be replaced. To fix this problem on a computer running Windows XP and Windows Media Player 9 Series:

From the Start menu, click Search.
Under What do you want to search for? click All files and folders.
Under All or part of the file name, type l3codeca.acm
Click Search.
When the results are displayed, right-click the file and then click Rename. Rename the file l3codeca.bak
Open Windows Media Player.
From the Help menu, click Check for Updates. An up-to-date version of l3codeca.acm will be installed on your computer.
 
Een error met partition magic heeft ervoor gezorgd dat ik mijn windows-partitie opnieuw heb moeten formatteren. Was dat niet zo geweest ging ik het zeker eens proberen. De uitleg lijkt allesinds te kloppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan