Netwerk aanleggen voor leek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Hoi,

ik heb 2 computers / Windows XP / Q-Tech 790RH 4 port Broadband Router / kabelinternet QUICKNET.

Internet is op beide computers beschikbaar. Nu wil ik beide computers met elkaar in een netwerk verbinden. Kan ik een stap-voor-stap-uitleg voor een leek krijgen??

Bedankt.
Het gaat voornamelijk om het printen (ik heb maar 1 printer)
 
Als je op beide computers al internet heb betekend dat ze in ieder geval al op een netwerk zitten, en dus dat ze ook met elkaar zouden moeten kunnen communiceren.

Het eerste wat je op beide pc moet controleren is of ze beide in dezelfde werkgroep zitten (eigenschappen van "Deze Computer", tabblad computernaam)

Vervolgens moet je bij de netwerkeigenschappen (eigenschappen "Mijn Netwerklocaties" en daar weer eiegnschappen van de LAN-verbinding) kijken of de service: Bestands- en printerdelen voor Microsoft-netwerk er tussen staat, zo niet even toevoegen..

Als dat allemaal geregeld is zou je je printer moeten delen, rechtermuisknop op de printer en op delen klikken.

Nu zou die op de andere pc via de nieuwe printer wizard toegevoegd moeten kunnen worden.

Suc6 Cotje
 
Heb je hier iets aan? (bijlage)
 
Laatst bewerkt:
Op beide computers heb ik via de router internet. er is volgens mij nog geen netwerk, want ik zie op de computer zonder printer bij PRINTER TOEVOEGEN niets. er is dus geen printer zichtbaar.

Is er iemand met de zelfde router, die het kan beschrijven. de gevonden artikelen vind ik nogal ingewikkeld.

Bedankt
 
Je weet wel zeker dat je de printer gedeeld heb de op de pc waar de printen op aangesloten is??

Anders zou je de printer de printer toch zeker moeten vinden als je de printer-wizard naar een netwerprinter laat zoeken.

Kan je wel vanaf een pc de andere pc pingen?

Cotje


(Als je niet weet hoe je moet pingen:

kijk eerst op één van de pc's wat het ip-adres is:
ga naar start, kies uitvoeren en typ in: cmd, klik vervolgens op ok. Typ daar ipconfig en druk op enter. Nu krijg je informatie op t scherm waar je ipadres tussen zou moeten staan. Schrijf dit even op

Ga vervolgens naar de andere pc
Ga hier weer naar start -> uitvoeren.
Typ weer cmd in en druk op ok.
Typ nu ping IPADRES
Vul hierboven bij IPADRES het ipadres in wat je bij de andere pc heb opgeschreven en druk op enter

Als je nou time-out te zien krijg (4x) heb je inderdaad geen netwerk verbinding tussen de beide pc's.
Staat er Antwoord van .......... heb je wel verbinding.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan