beide

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
466
Ik wil OO gaan installeren. Kan ik voorlopig Microsoft office gewoon laten staan of moet dat er af? Heeft dat gevolgen voor de snelheid enz, of kan ik ze gewoon naast elkaar gebruiken?

Groetjes Frabans
 
Open Office

OO(h) bedoel je open office. Wees niet bang van letters tikken krijg je geen RSI.

Open Office draait bij mij naast Microsoft Office zonder problemen.

Hij gebruikt standaard XML dus vrees niet, ze bijten elkaar niet.

Eric.
 
Dacht ik interessant te doen en OO te typen. OK ik zal duidelijker proberen te zijn.
Maar over duidelijkheid gesproken wat is nu XML?
 
XML

XML is een standaard om via internet eenvoudig gegevens te kunnen versturen.

Het bevat een soort sjabloon (in tekst vorm) en de bijbehorende data.

Hierdoor zal dus elk programma dat XML ondersteunt deze gegevens kunnen lezen, en heb je dus geen conversie programma's meer nodig om je bestanden te kunnen lezen.

Eric.

@ Tanja:
Dat zag ik ook, maar het gebruik van niet gangbare afkortingen wil ik graag voorkomen. Bovendien waarom zou je suc6 tikken als succes net zo snel is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk.

Ik ben het inderdaad met jullie eens dat afkortingen en andere schrijfwijze vaak vreemd overkomen. Ik dacht echter dat OO gebruikelijk was voor open office omdat dat in het algemene verhaal op helpmij gebruikt wordt.

Bedankt weer.
 
OpenOffice.org wordt meestal afgekort tot OOo.

OpenOffice is ook iets anders, zie hier:

http://nl.openoffice.org/ooo-en-oo.html

Als het dus afgekort wordt laten we dan aansluiten bij wat algemeen gebruikelijk is en OOo gebruiken.

Onderscheid tussen de verschillende versies volgt achter OOo. Dus OOo1.0; OOo1.1 en OOo1.1.2 etc

Groeten,
DiGro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan