pagina's laden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tochnelis

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Berichten
5
hai,

t volgende. De verbinding tussen kabelmodem/router/pc en het www is "vreemd". Alle adressen worden via DHCP verkregen dus daar moet het goed gaan. Met ipconfig /all zie ik de juiste adressen (geen 0.0.0.0 oid). Zonder de router wekt alles perfect.
Als de router er tussen geplaatst wordt gaat het fout. Ik kan via een dosbox pingen naar zowel een ip-adres als een URL op het www. Als ik een url in Internet Explorer opvraag wordt de betreffende pagina niet geladen door IE. Het vreemde is dat ik Google meestal wel wordt geladen. Deze wordt meestal geladen en ik kan dan ook een zoekaktie laten uitvoeren. Er is dus blijkbaar een verbinding via de router maar ....

Waar moet ik nu naar de fout zoeken, voor of na de router?

alvast bedankt
 
Heeft de kabelmodem ook een ingebouwde router ?
 
bedankt voor je snelle reactie.

er is geen router ingebouwd in het modem!
 
Wat voor merk/type router is het en kun je in het configuratiescherm komen ?
 
E-tech WGRT01 en in kan het configuratiescherm benaderen. Router staat op fabrieksinstellingen, zoals verlangd door de provider. Moest gisteren trouwens emailen (Outlook express) en het bericht werd gewoon verzonden!?!?!?!?! Wordt je toch gek van.
 
aantal resetten is niet meer te tellen. Heb nieuwste firmware ook geinstalleerd, maar dit geeft geen verbetering.
 
Gezien het feit dat je kunt pingen op IP nr en op WWW basis,en je geen gekke dingen ziet in IPCONFIG /ALL geeft mi aan dat het waarschijnlijk toch na de router zit.
(je zou nog kunnen proberen om in dos een tracert commando te geven :tracert www.helpmij.nl maar dat zal wel lukken)

Als we eens gaan proberen om IE te repareren wellicht zit het daar.Typ svp eens het volgende commando in

start,uitvoeren

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Het werkt niet altijd maar het is te proberen.

Oh,de nieuwste firmare hoeft niet altijd de beste te zijn,maar dit terzijde.
 
nou we zijn er uit. Ik was weer eens die ene waar het net niet werkte zoals het hoort. Er was een conflicht tussen het kabelmodem en de router. Nieuw modem en ... het werkt.
Bedankt voor het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan