Film bestaande uit 2 .DAT-bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Ik heb een film die bestaat uit 2 bestanden: cd 1.dat en cd 2.dat. Dit is voor mij een onbekend fenomeen. Ik neem aan dat dit een soort van images zijn, maar hoe of wat: Geen idee! Nu wil ik van deze bestanden 1 dvd branden. Hoe kan ik dit het beste doen, en met welke programma's?
 
Je kunt ze gewoon openen met bijvoorbeeld BSPlayer (met de goede codecs) en ze gewoon hernoemen naar mpg.
 
En na het omzetten met BSPlayer kan ik ze in TMPGEncoder laden en omzetten naar een DVD-formaat?
 
@ Megabit: Met BSPlayer kan ik ze niet omzetten. Bedoel je soms dat ik gewoon de extensie kan hernoemen in mpg?
 
Dat bestanden kunnen ook incomplete downloads zijn. Bv Kazaa (lite) werkt zo.
 
Dat weet ik, maar dit zijn complete files. De BSPlayer wil ze ook afspelen, en TMPGEncoder herkent ze ook. Ik ga wel wat zitten puzzelen.
 
Daar ben ik weer. Intussen heb ik m.b.v. tmpgencoder de files "aan elkaar geplakt", en omgezet naar een mpg. Ik heb voor de bewuste file ook de ondertitels die ik eronder wil plakken. Met subsync gesynchroniseerd...en toen het volgende probleem. Ik wil de ondertitels m.b.v. virtualdub eronder plakken...maar virtualdub meld dat de file niet geopend kan worden. Ik krijg de foutmelding: No video frames found in MPEG file. Dat is k.. met peren! Wie kan me uit de brand helpen?

BTW: de film wordt inclusief geluid wel door alle mediaplayers die ik heb afgespeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan