dvd zonder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
409
ik heb een dvd gekocht en wil hier een backup van maken op een andere dvd.

anydvd draait op de achtergrond en heb de dvd gebrand met clonedvd2....als ik nu de gebrande dvd wil afspelen op mijn pc is er alleen in t hoofdmenu geluid, bij de rest van de film ontbreekt het geluid :confused:

-------------------------------edit-------------------------------
ik heb ontdekt dat er maar 11 van de 14 bestanden gebrand zijn op de dvd, hoe kan ik dit oplossen? want volgens mij heeft hij deze weggelaten omdat de dvd vol was
:(
 
Laatst bewerkt:
een gekochte dvd is veel te groot om op een dvd-r te zetten. Op een dvd-r past maar 4.7 Gb.
Je kan het beste eerst dvd-shrink 3.2 gebruiken en dan pas branden, het is dan precies 4.7 Gb groot.

Ray.
 
de dvd eerst rippen naar de pc ging niet omdat het geluid dan nog steeds niet goed kwam maar ik heb "dvd to dvd copy" gebruikt om het te splitsen op 2 dvd's en ik denk dat het daarmee lukt
 
Download DVDShrink (www.dvdshrink.org ), installeer deze, doe de originele dvd in je drive en kies in DVDShrink voor optie "Open Disc". Volg vervolgens de aanwijzingen. Als de DVD is ingelezen kun je direkt branden, of je kunt dingen aanvinken die weggelaten mogen worden. Het programma past automatisch de compressie aan, zodat het op een enkellaags DVD-R past.

Volgens mij mankeer ik wat aan m'n ogen, want nu zie ik pas dat er al iemand met dvdshrink heeft gereageerd (bedtijd? ;) ). Ik begrijp alleen niet wat je bedoeld met
de dvd eerst rippen naar de pc ging niet omdat het geluid dan nog steeds niet goed kwam...
Geeft je originele dvd wel geluid? Anders zou het nog aan een codec kunnen liggen.
 
Laatst bewerkt:
Met clonedvd kan je hele goede kopie maken, clone maakt hier zelf een 4,7Gb dvd van, mits je clonedvd2.5 heb gebruikt deze is voor een duallayer of splits de dvd in 2 dvd's.

Wat betreft het geluid, waarschijnlijk heb je de optie DTS genomen, als je dvd speler dit niet ondersteunt dan hoor je de sound van de aankondiging en zodra de film start is het muisstil :D

Neem de optie ac3/6 voor audio tijdens het kopieren.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan