Router... En nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
165
Hoi,

Ik ben bezig een router aan te sluiten op mijn vriendins computer', zodat haar broertje uit zonder haar computer het net op kan.

Alleen je raad het al... het lukt niet echt! :D

Het gaat om een kabelverbinding van Wanadoo. Ik heb nu de internetkabel op de router (simpele van Sweex)aan gesloten, een cat5 kabel van de router op de pc aangesloten. Alleen nu krijg ik geen verbinding. Zodra ik de internetkabel rechtsreeks op de computer aansluit heb ik wel verbinding.

Weet iemand wat ik verkeerd doe??

Groetjes,

Brian
 
heb je de router al verteld dat die het interet op mag.
Je zult even in de handleiding moeten kijken hoe je de instelling voor jou provider moet maken.
 
Ow...

Dat wordt lastig, want ik heb de router voor nop gekregen, zonder handleiding erbij.

Ik heb ff op de site van Sweex gekeken, en het is of de LB000020 of de LB000021. Dat staat namelijk niet op de router aangegeven.
 
Ik neem aan dat je op het 'normale' protocol van Casema draait en niet op L2TP - volgens mij is alles inmiddels wel omgezet nu...

Als het toch nog een L2TP verbinding is dan kun je het wel vergeten met de meeste routers. Anders zou het heel simpel moeten gaan. Inloggen op router en een standaard DHCP verbinding opzetten; PC's instellen op dynamisch adres - eigenlijk staat het allemaal omschreven op de Casema site.
 
Ow...

Dat wordt lastig, want ik heb de router voor nop gekregen, zonder handleiding erbij.

Ik heb ff op de site van Sweex gekeken, en het is of de LB000020 of de LB000021. Dat staat namelijk niet op de router aangegeven.[/B]


Je kunt op de onder zeide van de router terug vinden of dit de LB000021 of de LB000020 is.

Groetjes,

:thumb:

Edit :

Deze manuel kun je voor bijde gebruiken let op LB000021 eerst firmware updaten.

Manuel :
http://www.sweexeurope.com/media/prodDownloads/LB_sweex-brrouter.pdf

Groentjes,

:)

Mooi netwerk maken?

__________________________________________
Dit zijn de instellingen: Klik met de rechtermuisknop op deze/mijn computer, klik dan op het tabblad computernaam en klik op wijzigingen. Hier ziet u een werkgroep staan, deze moet gelijk zijn op beide computers en sluit deze weer af. Vervolgens gaat u naar de eigenschappen van uw netwerkkaart, bij de tabblad algemeen ziet u een rij protocollen staan. Hier zou het volgende protocol tussen staan 'bestands- en printerdeling voor microsoft netwerken'. Vervolgens kunt u dan naar de map gaan die u wilt delen en vraag dan de eigenschappen van de betreffende map op, klik dan op het tabblad 'delen' en kies daar voor de optie 'deze map delen' en klik op toepassen. Dit zou voldoende zijn om bestanden tussen twee computers te delen.
_____________________________________________
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan