Capturen Video

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
230
Ik probeer mijn videobanden over te zetten van oude VHS naar de PC.

Dit doe ik met de Pinnacle Studio AV/DV Deluxe en Studio 9.1 via de Breakout-box.
Alleen als ik de video aansluit via de scart-aansluiting (met verloopplug --> audio: 2x tulp audio, video: 1 x tulp of s-VHS) krijg ik via de s-VHS aansluiting alleen zwart beeld. Via de video-tulp is het beeld wel in kleur. Het geluid is overigens wel goed.
Ik wil graag via de s-VHS omdat ik gelezen heb dat dit toch beter beeld geeft als via de (gele) tulpplug.
Het capturen doe ik in AVI (mjpeg) beste kwaliteit.

Via Pegasys TMPGEnc zet ik het later om naar (S-)VideoCD.

Hoe kan ik de s-VHS in kleur krijgen?

Tweede vraag:
In een videobestand is de audio op het einde wat verzwakt (band is al zo'n 18 jaar oud). Kan ik dit in het videobestand editen (volume verhogen). Met welk programma?
 
Laatst bewerkt:
Als eerste kun je bij opname kiezen voor SVHS of composiet (de gele tulp is Composiet).

Als je aleen zwart/wit krijgt is je kabel niet goed.

het geluid kun je opvoeren door met je muis in het geluidspoor het blauwe lijntje op te tillen met je muis.

Je kunt ook bij opname het rechter scherm uitklappen en daar het volume verhogen.

Succes,

Eric.

Sorry maar die VHS recorder heeft toch wel S-VHS uit. Zoniet dan inderdaad via scart, maar ik weet niet of Scart wel S-VHS heeft.
 
Laatst bewerkt:
2

De band waar het geluid niet helemaal goed van is is een gekochte videoband van een concertregistratie in stereo. Het geluid in het rechter kanaal is aan het eind van de band sterk verzwakt. Kan het geluid ook per kanaal opgekrikt worden?
 
Alleen rechts

Ja dat kan in dat rechter uitklap scherm kun je ook de balans instellen.

Ik vind niet erg dat je het vraagt, maar dat kun je zelf toch ook zien.

Of mis ik iets.

Eric.
 
3

Ja, de balansknop en de volumeregeling heb ik gezien, echter de band heb ik via pinnacle al binnen gehaald.
Het geluid van het linker- en rechterkanaal is op 75% van de band is redelijk in balans, hierna zakt het rechterkanaal in. Het volume van dat kanaal wil ik in het ingeladen videobestand ophogen (via een editor).

De band is al oud, beeldkwaliteit nog wel goed. De band heeft me toen fl. 80,- gekost. De band wil ik niet verloren laten gaan omdat het niet op DVD verkrijgbaar is.

Dank je voor de reactie(s)
 
Je kunt ook in Studio het rechter kanaal ophalen, maar ik aviseer je hem nog een keer met studio op te nemen, omdat het kwalitatief beter is.

Waarom sleep je het binnengehaalde bestand niet naar de tijdlijn, verdeel hem in secties, haal het geluid op waar je wilt en brand hem met Pinnacle.

Je gaat als je een masserati hebt toch ook je vrouw niet laten duwen.

Eric.
 
Zwart wit beeld?

Wel goede scart > composiet converter? Je moet er eentje met schakelaar hebben, dan heb je zowiezo de goede

Heb je wel PAL ingesteld? Als je NTSC hebt ingesteld zie je ook zwart-wit beeld.
 
Waarom haal de deze vraag weer naar voren?

Zoals ik al aan gaf hebben niet allle TV's een scart met kleur S-VHS en er zit dus meestal geen converter in de stekker. De schakelaar is om te kiezen tussen in en out.

Daarnaast wie wil er nu een converter van composiet naar S-VHS. Dat resulteerd alleen in kwaliteits verlies.

Eric.
 
Re: Waarom haal de deze vraag weer naar voren?

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Zoals ik al aan gaf hebben niet allle TV's een scart met kleur S-VHS en er zit dus meestal geen converter in de stekker. De schakelaar is om te kiezen tussen in en out.

Daarnaast wie wil er nu een converter van composiet naar S-VHS. Dat resulteerd alleen in kwaliteits verlies.

Eric.

Als je een converter gebruikt die van Composiet > SCART gaat, en je gebruikt em voor SCART > Composiet, dan is de kans ook groot dat je zwart-wit hebt, of helemaal geen beeld.
De kans is aanwezig dat het bij TS ook zo is.
 
Beste Johnny

Je kunt niet van Scart naar xxx of andersom.

Scart is een type connector waar (als de fabrikant zo vriendelijk is) [in en uit van] RGB, composiet, S-VHS en audio en enkele schakel kanalen in te vinden zijn.

Als je dus goed kunt solderen en je hebt de layout van de scart, kun je zelf allerlei kabels maken, maar:!

Bij niet alle TV's en Video's zijn alle pennetjes bezet. Dus als RBG out niet bezet is krijg je het er nooit uit.

Eric.

Einde discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan