sweex router nat probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijn1983

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2003
Berichten
33
Hallo allemaal,

ik heb ff een vraag.

Ik heb een sweex router waar ik 2 pc's op heb aangesloten maar nu heb ik download problemen met peer to peer connections, zoals met azureus. hij geeft aan dat er een nat probleem is. ik denk dat ik wat moet instellen op de router maar ik weet niet wat. als ik inlog op de router staat er wel nat en een aantal opties. wie weet hoe of wat ik moet invullen?

Alvast bedankt
 
even de manual doornemen mbt instellen van extra services in je router
 
Misschien heb je er wat aan om de communicatie poorten van de p2p programma te achterhalen en deze te configureren in de vitual server of special applications opties van je router.
 
sweex router

ook ik heb dit probleem kan iemand een voorbeeld geven aub
ik moet op een bittorent clinet andere poortnummers zetten maar ik begrijp niet hoe
 
Kan niemand iets specifieker zijn mbt type nr of exacte omschrijving van het sweex produkt ?
 
sweex router

Geplaatst door upsidaisy
Kan niemand iets specifieker zijn mbt type nr of exacte omschrijving van het sweex produkt ?

sweex LB000021
sorry voor het ontbreken van de gegevens was wel handig geweest denk ik.

HEnk
 
Je zou dit kunnen proberen:

Type in 192.168.2.1 in je adresbalk
klik op login
ga naar general setup, klik op NAT en dan op virtual server
bij private ip tik je je eigen ip adres in
Als je niet weet wat je ip is:
start/uitvoeren/cmd
je krijgt nu een command prompt schermpje
tik in ipconfig
en je krijg een lijstje te zien waarin je ipadres staat
vaak is het type TCP ip en vul bij die poorten in welke poort je wilt openen (allebei dezelfde)


Succes.
 
Dat is duidelijke taal Upsidaisy, je bent alleen een klein stukje vergeten. Voor bittorrent zou je het beste de 'special applications' kunnen gebruiken voor de range poorten die nodig zijn
(6881 t/m 6999). de special application optie kan je ook bij NAT vinden. Hiermee is je download snelheid iets hoger dan met de Virtual Server. Om deze poorten te configureren kies je natuurlijk de Special application optie, vul bij public ports de range in en deze kan je scheiden met een punt. Ook kan je keizen voor TCP of UDP of allebij, klik dan op add en dit zou voldoende moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
@Bmage:

Mooi dat je het even kunt aanvullen.Met Azureus was me dit bekent.
 
Sorry dat ik dit oud topic weer boven water moet halen, maar dit was het enigste topic over mijn probleem, met dezelfde router :)

Ik heb het 3 keer doorgelezen, maar krijg het nog niet voor elkaar... Als ik naar mijn router ga via mijn browser, dan naar General Setup, NAT, Special Applications, krijg ik het volgende te zien (zie Bijlage).

Kunnen jullie mij (oud HelpMij chatmember, haha) vertellen wat ik waar in moet vullen?


Thanks in advance!

Mvg, Nick.


ps; mijn 'luister'-poort van Azureus is 6881.
 

Bijlagen

  • router-azureus.jpg
    router-azureus.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 169
Ik heb de poorten opengezet maar mijn lampje bij bittorrent blijft geel. Weet iemand wat ik fout heb gedaan??

Voorbeeld bijgevoegd.
 
Geplaatst door humorweb
Ik heb de poorten opengezet maar mijn lampje bij bittorrent blijft geel. Weet iemand wat ik fout heb gedaan??

Voorbeeld bijgevoegd.
 
Oh ja nou hier is ie:thumb:
 

Bijlagen

  • virtual server sweex.jpg
    virtual server sweex.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 175
ik heb hetzelfde probleem als humor web. Vanmiddag werkte het nog met mijn CHello aansluiting. Nu ik eindelijk mijn Demon DSL met de router voor mekaar heb gekregen werkt de port forwarding enzo niet....

lan ips zijn gewoon hetzelfde gebleven, dus heb ik alles zo in de router laten staan, toen heb ik alles eruit gehaald en weer opnieuw erin gezet, maar dat werkte ook weer niet

kan iemand mij helpen aub

Groetjes kers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan