Internet delen via vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

JarnoG

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
Berichten
17
Ik ben een student en woon op kamers. Daar heb ik geen wanadoo-internet en dus kan ik mijn pop-mail van wanadoo niet gebruiken. Om dit op te lossen (webmail vind ik irritant werken) had ik bedacht om op de computer van m'n ouders (met wanadoo-internet) een vpn-server op te zetten zodat ik via die verbinding mijn pop-mail kon gebruiken. De vpn-verbinding opzetten is gelukt (en ik kan ook op het thuisnetwerk bij mijn ouders), maar het internetdelen werkt niet. Mijn ouders hebben net als ik WinXP Pro en bij mijn ouders staat internet delen ingeschakeld bij de wanadoo-verbinding (kabel).
Als VPN-server gebruik ik de optie die in winxp pro zit.
Instellingen vpn-server:
'Anderen toestaan om door mddel van tunneling via het Internet of een ander netwerk persoonlijke verbindingen met deze computer te maken' - aangevinkt
'Van alle gebruikers eisen dat ze hun wachtwoorden en gegevens beveiligen' - uit
'Rechtsteeks aangesloten apparaten, zoals palmtop-computers, altijd toestaan om zonder wachtwoord verbinding te maken' - uit
'Internet-protocol (TCP/IP)' - aan
'Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken' - aan
'QoS-pakketplanner' - aan
'Client voor Microsoft-netwerken' - aan

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Waarom zou je je wanadoo pop niet kunnen gebruiken? Ik heb een tijdje ergens anders gewoond met een chello abonnement en ook daar kon ik gewoon mijn pop email van wanadoo lezen....

Andere optie: In de opties van webmail, kun je je mail laten doorsturen naar een ander email adres.
 
Laatst bewerkt:
Kun je ook zeggen welke modem je hebt voor het ADSL-stuk van Wanadoo en router je hebt voor het doorlaten van de VPN verbinding ?
 
@basvdK