Internet delen via vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

JarnoG

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2004
Berichten
17
Ik ben een student en woon op kamers. Daar heb ik geen wanadoo-internet en dus kan ik mijn pop-mail van wanadoo niet gebruiken. Om dit op te lossen (webmail vind ik irritant werken) had ik bedacht om op de computer van m'n ouders (met wanadoo-internet) een vpn-server op te zetten zodat ik via die verbinding mijn pop-mail kon gebruiken. De vpn-verbinding opzetten is gelukt (en ik kan ook op het thuisnetwerk bij mijn ouders), maar het internetdelen werkt niet. Mijn ouders hebben net als ik WinXP Pro en bij mijn ouders staat internet delen ingeschakeld bij de wanadoo-verbinding (kabel).
Als VPN-server gebruik ik de optie die in winxp pro zit.
Instellingen vpn-server:
'Anderen toestaan om door mddel van tunneling via het Internet of een ander netwerk persoonlijke verbindingen met deze computer te maken' - aangevinkt
'Van alle gebruikers eisen dat ze hun wachtwoorden en gegevens beveiligen' - uit
'Rechtsteeks aangesloten apparaten, zoals palmtop-computers, altijd toestaan om zonder wachtwoord verbinding te maken' - uit
'Internet-protocol (TCP/IP)' - aan
'Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken' - aan
'QoS-pakketplanner' - aan
'Client voor Microsoft-netwerken' - aan

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Waarom zou je je wanadoo pop niet kunnen gebruiken? Ik heb een tijdje ergens anders gewoond met een chello abonnement en ook daar kon ik gewoon mijn pop email van wanadoo lezen....

Andere optie: In de opties van webmail, kun je je mail laten doorsturen naar een ander email adres.
 
Laatst bewerkt:
Kun je ook zeggen welke modem je hebt voor het ADSL-stuk van Wanadoo en router je hebt voor het doorlaten van de VPN verbinding ?
 
@basvdK
Ik denk dat het dan al een aardig tijdje geleden is dat jij op chello hebt gezeten. De foutmelding die ik krijg in mijn mailprogramma zegt dat ik niet kan inloggen op mijn pop omdat ik niet via wanadoo op internet zit... Verder kan ik de optie voor het automatisch doorsturen bij webmail niet vinden (daar had ik al naar gezocht).

@upsidaisy
Ik heb een Com21-kabelmodel van Wanadoo en ik gebruik geen router. De 'vpn-server' is de enige computer die ik op het modem heb aangesloten.
 
De laatste keer dat ik chello heb gebruikt was ongeveer februari. Vreemd hoor, want ik kan bijvoorbeeld nu ook nog gewoon chello mail ophalen (vanaf wanadoo).

De doorstuur optie staat rechtsonderin het opties menu van de webmail. (opties is een tabblad rechtsboven) En het staat er toch echt....
 
Geplaatst door basvdK
De doorstuur optie staat rechtsonderin het opties menu van de webmail. (opties is een tabblad rechtsboven) En het staat er toch echt....
Ik heb een printscreen bijgevoegd (bijlage) van mijn opties-scherm van wanadoowebmail. Ik kan het nog steeds niet vinden... :confused: (Automatisch beantwoorden is niet gelijk aan Automatisch doorsturen...)
Verder is het per provider verschillend of ze toe staan ofdat je op pop-mail kan inloggen als je internet via een andere provider.
 
't ging ff fout, hier is de bijlage nogmaals...
 

Bijlagen

  • wanadoowebmailopties.jpg
    wanadoowebmailopties.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 66
Geplaatst door JarnoG
't ging ff fout, hier is de bijlage nogmaals...

Dat is wel heel erg vreemd, bekijk mijn opties even:
 

Bijlagen

  • webmail doorstuur.jpg
    webmail doorstuur.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 50
Inderdaad heel erg vreemd....
Misschien komt het omdat mijn mailadres behoord bij het wanadoo-free-abbo...

Maar dit brengt ons weer bij het eerste probleem: hoe deel in de internetverbinding via een vpn?????
 
Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord op mijn vraag, is er echt niemand die kan helpen????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan