Live CD- 15 Bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijk10

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Berichten
84
Hoi , ik heb een live-cd van 15 bestanden,maar als ik ze brand met Nero 6.3 ( Geen pauze tussen de tracks) dan zit er toch nog een korte pauze tussen.Resultaat geen mooie live-cd. Weet iemand de oplossing voor dit probleem!!!!!!!:(
 
Ik los dit probleem altijd op door met Steinberg Wavelab te branden. Eerst plak ik alle nummers naadloos achter elkaar, en dan maak ik dmv. markers nieuwe tracknummers aan. dan branden. Is wel een beetje bewerkelijk en ik ben ook wel benieuwd of dat niet makkelijker kan.
Wat dat betreft laat Nero wel een steekje vallen:confused:

Poekie
 
Nero moet het wel kunnen. STel je het wel goed in?
Wat voor brander heb je? Die al geflashd naar laatste firmware?
 
Geplaatst door johnny321
Nero moet het wel kunnen. STel je het wel goed in?
Wat voor brander heb je? Die al geflashd naar laatste firmware?

Waar in Nero kun je dan iets instellen om de overgang soepel te laten verlopen?

Poekie
 
Dit heb ik dus al vaak genoeg geprobeerd , maar ook dit helpt niet. JE BLIJFT HET HOREN!!!!!!!!:( :( Brander is ook geflashd .
 
Geplaatst door lodewijk10
Wavelab geinstalleerd en wat nu Poekie????????:thumb:

Ik wil graag even weten welke versie van Wavelab je hebt:)

Poekie
 
Ik heb 5, dus ik hoop dat het hetzelfde werkt, maar dat zal in grove lijnen wel zo zijn.
Om te beginnen gaan we testen of de bestanden wel goed zijn. Ga naar; file >open >wave, en kies track 1 en 2 van je
live cd. Activeer het venster van track 2, en kies boven; edit > select all >edit >copy. Activeer het venster van track 1 en kies; edit >paste special > append. Nu staat track 2 achter 1 geplakt.
Scroll naar het punt waar track 2 begint (donker gekleurd), en klik daar met de cursor op de 'geluidsgolf' een stukje voor het donkere gedeelte. Klik nu op play en luister of het nu wel naadloos overloopt. Is dit niet het geval, dan is er iets met het bestand (misschien zit er een stukje zonder geluid bij geplakt). Daar hebben we het dan nog over, maar ik ga nu even eten:D

Poekie
 
Schitterend Poekie , track1 en 2 lopen nu naadloos over. Nu moet je alleen nog even uitleggen hoe je markers aanbrengt. Alvast BEDANKT!!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :D
 
Mooi. Als je het punt gevonden hebt waar de volgende track moet beginnen, klik je op die 'lineaal' boven de geluidsgolf. Nu gaat de cursor daar knipperen. Klik nu met rechts op de lineaal, en kies; New marker >Cd track splice. Je kunt daar het nummer ook nog een naam geven, als je wilt. Het beginpunt en het eindpunt van de cd worden vanzelf aangemaakt zodra je de 'cd track splices' hebt geplaatst.

Als je nu alle nummers achter elkaar hebt geplakt, en de markers hebt geplaatst (en alle overgangen gecontroleerd hebt) ga je naar; edit >create audiomontage from wave, klik in het kleine schermpje dat verschijnt op OK.
In het volgende scherm klik je op het tabblad 'CD', dan klik je op het rode schijfje naast het brilletje, en als het goed is kun je dan branden.

groeten

Poekie
 
Is iets moeilijker dan ik had gedacht , ik moet hier eerst een paar dagen mee 'rommelen' bedankt voor alle informatie , ik denk dat ik er wel uit kom.Groetjes Lodewijk:thumb:
 
Welke problemen kom je nog tegen dan? Ik help je graag
verder hoor. Als je bovenstaande uitleg volgt, dan moet je in principe geen obstakels meer tegenkomen. Tenminste..., als versie 4 niet teveel verschilt van versie 5 natuurlijk.

groet

Poekie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan