Belkin router / wireless werkt maar op 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemosyne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2004
Berichten
4
Deze week heb ik een Belkin router gekocht met daarbij 2 notebook netwerkkaarten.

De installatie van de router verliep al niet vlekkeloos: er werden 2 ip nrs aangevraagd bij de provider (chello), maar goed, dat probleem is opgelost.

Installatie van de router ging via een kabel, en nu wilde ik de wireless gaan proberen. Een andere laptop dan degene waarmee ik de router installeerde had ik al van een netwerkkaart voorzien en daar had ik meteen verbinding met het internet.

De andere 2 laptops die ik in huis heb geven aan uitstekend te werken, maar ik krijg geen verbinding met het internet.

How now?
 
praten we over de draadloze router 802.11G ?

kun je ook in het configuratiescherm komen ?
(ik dacht in www balk 192.168.2.1/wireless_chan.html)

configuratie zou " eenvoudig " moeten zijn adhv cd-rom
met daarop foto's en afbeeldingen ?
 
Ik heb dat idd geprobeerd maar dat lukt niet offline (???)

Ik heb inmiddels ook een veldje "TCP/IP network transport is not installed" in beeld gekregen.

Inmiddels ben ik wel zo ver dat ik weet dat er via de provider niets mis is, ook via een andere laptop van een vriendin kan ik met dezelfde kaart gewoon het netwerk op.
 
Je zou kunnen overwegen handmatig je TCP/IP instellingen in te vullen (IP,Subnetmask,Standaard gateway en voorkeursDNS server)
De meeste gegevens kun je uit je werkende laptop halen.(bij XP ipconfig en bij 95/98 of ME winipcfg)
 
Bij mijn netwerkverbindingen vind ik de 1394 netwerkkaart niet meer terug. De hardware staat wel in 'hardware' onder systeemeigenschappen.
Ook de wireless notebook network card vind ik niet terug.

Waar vind ik de tcp/ip instellingen?
 
ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je W XP hebt.

Maar zo te zien zul je eerst je netwerkkaart moeten installeren ( al dan niet met of zonder drivers afhankelijk van je OS)
In het configuratiescherm kun je naar netwerk en internetverbindingen,vervolgens kies je netwerkverbindingen,en dan zul je normaal gesproken een aantal verbindingen zien.
Vervolgens klik met de rechtermuistoets op de betreffende verbinding en ga je naar eigenschappen.
Het venster dat zich dan opent heeft een optie Internet-protocol (TCP/IP).Dat kun je weer aanklikken en vervolgens naar eigenschappen en dan kom je in de betreffende velden.

Hopelijk lukt het.
 
Dank je!

Ik heb idd W XP..

Volgens de instellingen is de 1394 netwerkkaart geïnstalleerd, ik vind 'm alleen niet terug bij de netwerkverbindingen

ik ga iig de kaarten opnieuw proberen te installeren.
 
Die 1394 netwerkkaart is je firewire. Dat is niet je netwerkkaart voor het internet.
 
@petje11

Klopt als een bus.Heeft meerdere benamingen waarvan dit de juiste is.Bruikbaar voor netwerkje of alternatief voor USB.

Het accent ligt natuurlijk op de kaart voor het draadloos!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan