fotos naar computer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritteke

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Berichten
19
ik heb een minolta gekocht maar krijg de fotos niet naar de comp. Op aanradenvan heb ik een nieuwe voeding voor de computer gekocht (mijn comp is 6 jr) maar het gaat nog steeds niet. Bij mijn vorige toestel kon ik het ook alleen maar met VOLLE batterijen van de camera.
Als ik de camera aan de usb aansluit, komt er ook geen venster voor nieuwe hardware...Kunnen jullie mij helpen? Hoe kan ik zien of ik met een AMD processor werk? Zou een adapter voor de camera een oplossing zijn? HELP !!!

:eek:
 
Een adapter is nooit weg natuurlijk,kan je tenminste met oplaadbare batterijen werken,maar dit was het probleem natuurlijk niet.

Het kan zijn dat het kabeltje van de camera naar je usb-poort defect is.
Doet die usb poort het wel met een ander apparaat?
Kijk eens op de site van de leverancier van je camera,of er een update is voor je camerasoftware,kijk hier ook eens of er misschien een firmwareupgrade is voor de camera zelf.
Probeer je moederbord een te flaschen,dan kan die vaak meer apparaten e.d. herkennen.
Staan er fouten bij usb in je apparaatbeheer?

Zo heb je iets om uit te zoeken,even een paar tips;)

Groetjes van Leo.
 
Als ik de camera aan de usb aansluit, komt er ook geen venster voor nieuwe hardware

Dan kan het best wezen dat in je bios USB op disabled staat. (je kunt in het bios komen door tijdens het opstarten op de knop DEL of F2 of F10 te drukken )
 
Geplaatst door ritteke
Hoe kan ik zien of ik met een AMD processor werk?
:eek:

Door in apparaatbeheer te kijken bijvoorbeeld,en als je xp hebt,kan je ook klikken op ''eigenschappen'' bij ''deze computer'' ,daar staat het dan ook bij.
 
Beste Leo en JKoelman,
besturingssysteem :win 98,2de ed
ja, de usb poort doet het wel met de printer
ik heb de software ook al van de site gedownload.
Het moederbord flashen, hoe doe je dat?
heb je hier iets aan? Genuinelntel x86 family6 model8 stepping3 176.00 MB RAM
dit heb ik gevonden : via de wizard nieuwe hardware : dimage camera geïnstalleerd
geen stuurprogramma gevonden ( code 28)

bij usb controller staat er : "algemene usb hub"
in de gebruiksaanwijzing staat : gebruik van een usb hub kan ertoe leiden dat er een storing optreed
 
dan het volgende: Wat voor type toestel heb je?
 
Geplaatst door ritteke

bij usb controller staat er : "algemene usb hub"
in de gebruiksaanwijzing staat : gebruik van een usb hub kan ertoe leiden dat er een storing optreed

En als je nou eens rechtstreeks op een vrije usb ingang ga zitten? dus niet via de usb hub??

of gewoon voor weinig geld een cardreader kopen, spaart je ook nog batterijen..

In win98 zal je overigens je camera moeten installeren met het daarbij behorende cdrommetje

overigens is het niet nodig om je bios te flashen, dit zal geen oplossing brengen.
 
Geplaatst door Stigter


En als je nou eens rechtstreeks op een vrije usb ingang ga zitten? dus niet via de usb hub??



overigens is het niet nodig om je bios te flashen, dit zal geen oplossing brengen.


Suggestie 1 ben ik het mee eens.
Opmerking 1 niet,daar het flashen van het Bios bij mij WEL hielp !!!
 
begrijp het niet die usb hub staat wel vermeld, maar ik sluit rechtstreeks aan op de computer...
over dat installeren van de cd rom heb ik al wel ....... x gedaan, dat is juist het probleem

hoe werkt een cardreader?? leg eens uit aub....misschien is dat een oplossing
 
@Leonehonda
oke, ik dacht dat een bios flash daar weinig mee te maken had, maar een onervaren pc-gebruiker zou ik persoonlijk af raden te flashen

@ritteke
je zegt dat je niet via je usb-hub werk, heb je een interne usbhub? of extern? Ik bijvoorbeeld heb een interne usbhub, die mij dus 4 extra usb-aansluitingen aan de voorkant van de computer geeft.
Je koopt een cardreader die geschikt is voor jou memorykaartje.
Deze sluit je aan op je usb-ingang. (met win98 zal je wel drivers moeten installeren)
Daarna kan je je memorykaartje uit je fototoestel halen en deze in de cardreader plaatsen. Je cardreader zal opdezelfde manier werken als bijvoorbeeld je partitie's of hd via verkenner.

Wat voor memorykaartje heb je?
 
oke, ik lees net dat jouw fototoestel met compact flash werkt..
je kan kiezen uit meerdere soorten cardreaders.
Ik heb even bij mycom gekeken
cardreaders te koop bij mycom

56961mcl.jpg

Deze heb je al voor € 12,00 natuurlijk zijn er ook andere aanbieders, maar let even op dat ze ook compact flash aankunnen
 
Misschien een lxllige opmerking,maar waarom ga je niet gewoon over naar XP,dan heb je de kans dat je veel minder problemen hebt met de huidige randapparatuur...

Leo.
 
zeker lxllig:cool:
Vooral omdat ze in de eerste post al zegt dat de pc 6 jaar oud is........ Die zal hoogstwaarschijnlijk niet de minimale systeemeisen voor xp halen.
 
Geplaatst door Stigter
zeker lxllig:cool:
Vooral omdat ze in de eerste post al zegt dat de pc 6 jaar oud is........ Die zal hoogstwaarschijnlijk niet de minimale systeemeisen voor xp halen.

ohh,sorry hoor,probeer ook alleen maar te helpen..:8-0:
 
dat begrijp ik:thumb:
ik dacht het en jij typte het, maar denk dat ritteke wel weet dat ze xp niet kan draaien..
 
stigter en leo : inderdaad, ik kan xp niet draaien, goed gezien.
wat betreft die cardreader, zal ik dan niet hetzelfde probleem met mijn usb hebben en ook met het installeren van de driver ??? Nu zijn daar blijkbaar ook problemen mee....????
ik heb een interne usb hob, geen externe
 
je geeft aan, ik heb een interne hub,
heb je aan de achterkant van de pc toevallig direkt onder je aansluiting van muis en toetsenbord een usb?

Stop de kabel van je camera daar eens in? Dan werk je zeker niet met een usb hub

het kan zijn dat jouw usb hub niet genoeg stroom levert voor je camera, daarom moest je ook met je oude toestel altijd met volle batterijen werken.

Mijn interne usb hub heeft een eigen voedingsstekker. (hij krijgt dus zijn voeding rechtstreeks van de computervoeding.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan