Bitrate voor MP3???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Goedenavond allemaal,

Ik ben bezig met een Flashsite en wil hier ook muziek aan toevoegen (verschillende thema,s en uitschakelbaar). Ik maak de muziek zelf met Acid Pro.
Om de grote van de movie klein te houden, wil ik graag weten welke bitrate ik zou moeten kiezen.

Is een bitrate van 96 Kb/s acceptabel, of moet ik toch op cd kwaliteit rekenen (128 Kb/s)?

Alvast bedankt voor het meedenken
 
96 kbps lijkt mij een prima bitrate voor een site. :)

Poekie
 
Zou ik nog lager kunnen gaan? Scheelt allemaal kbtjes...;)
 
Probeer eens wat uit. In Nero bij extra > bestanden encoderen kun je kiezen voor verschillende bitrates en samplefrequenties. Dan kun je zelf luisteren of het acceptabel is.

Poekie
 
Die optie zit ook in Acid Pro. Zal eens experimenteren.
Had gehoopt dat jullie een antwoord wisten, wat zoal de gangbare bitrate is in een flashmovie.

Iig hartelijk dank.

groeten Daan
 
In Flash kun je een mp3 importeren en omzetten naar een swf file. 98 is een beroerde instelling (niwet om aan te horen). Als je in Falsh een mp3tje inporteerd van pakweg 3 MB en je maakt er door de compressie techniek van flash een swf file van op 128 bitrate krijg je een heel fatsoenlijk geluid en een swf bestandje van nog geen 1 MB met een beetje geluk.

En als je wilt dat je website gevonden wordt door zoekende surfers en surfers moet je meta tags opnemen in je index pagina, je maakt nu alleen reclame voor Web Pro. Bovendien heb je 1 fout (en dat is1 teveel maar ik had erger verwacht :D ) waardoor je website niet door het W3C gevalideerd zal worden op html). Iemand die aan WEBDESIGN doet moet foutloos een website in elkaar kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Zal de status ff op "opgelost" zetten.

Bedank allemaal.
 
Geplaatst door Frederik
Bovendien heb je 1 fout (en dat is1 teveel maar ik had erger verwacht :D ) waardoor je website niet door het W3C gevalideerd zal worden op html). Iemand die aan WEBDESIGN doet moet foutloos een website in elkaar kunnen zetten.

Ik volg je even niet....wat is de fout nou precies?
 
Als je de url van je website daar had ingevoerd en je had op 'check' geklikt krijg je juist precies te zien welke fout er in je html opmaak zit.

Jemig!:confused:
 
Dat had ik dus al gedaan. Geen onoverkomelijke fout vind ik.

jemig:confused:

Het gaat meer om de algehele site qua design in PS

Enne...wat bedoel je met de opmerking: ik had meer fouten verwacht. Is niet erg aardig....
 
Laatst bewerkt:
"Enne...wat bedoel je met de opmerking: ik had meer fouten verwacht. Is niet erg aardig...."

Ik bedoelde het als compliment :cool: Ik had er meer verwacht omdat de meeste websites die ik bekijk, vooral van hen die zich webdesigner noemen, stijf staan van de html fouten en zich niets aantrekken van de regels van standaardregels waar een website volgens de W3C aan moet voldoen. Het feit dat een website er met de browser mooi uit ziet wil nog niet zeggen dat ie op html gebied mooi is gemaakt.

één foutje op je pagina weg werken en je kunt er een mooi W3C button voor terug krijgen. :thumb:
 
Aha...sorry Frederik, ik had je verkeerd begrepen.
Zal gelijk wat aan de fout doen.

Groeten Daan.

PS: je hebt een goede informatieve site gemaakt. Het was er 1 die ik al zocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan