Hoe sla je een flash animatie op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crackslack

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Berichten
94
Wel, de vraag legt zichazelf zowat uit :p

Hoe kan ik op een site een flash animatie opslaan?
 
Welk programma's

Met welke programmas werk je om de site te maken en te publiceren?
 
Geplaatst door Crackslack
Wel, de vraag legt zichazelf zowat uit
Nee dus.
Ik heb geen idee of je nu een Flash animatie van een site wilt halen of op een site wilt zetten.
Dat eerste doe je door met de zoekfunctie op *.swf te zoeken. Kijk dan naar bestanden die in je Temporary Internet Files gevonden worden. Vaak kun je aan de naam, datum en tijd wel zien welk bestand je moet hebben.

Als je een Flash animatie op een site wilt zetten, doe je dat met de volgende code:

<*object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="200" height="200">
<*param name=movie value="naam_van_animatie.swf">
<*param name=menu value=false>
<*param name=quality value=high>
<*embed src="naam_van_animatie.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="200" height="200" menu="false">
<*/embed>
<*/object>

Waarbij je wel alle * moet verwijderen en de naam en afmetingen aanpassen aan je eigen swf bestand.

Guus.
 
invoegen met Frontpage

Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij een flash animatie wilt invoegen op een bladzijde en dan alles wilt publiceren.
:( Blijkt dus dat de vraag niet zichzelf uitlegt:D
 
Geplaatst door Guus abc
Nee dus.
Ik heb geen idee of je nu een Flash animatie van een site wilt halen of op een site wilt zetten.
Dat eerste doe je door met de zoekfunctie op *.swf te zoeken. Kijk dan naar bestanden die in je Temporary Internet Files gevonden worden. Vaak kun je aan de naam, datum en tijd wel zien welk bestand je moet hebben.
dat wou ik dus doen, ik probeer het nu uit:)
 
ik heb de file gevonden bij mijn temporary files maar hoe sla ik hem nu precies op?

*ik ben een leek* :rolleyes:
 
Never mind de vorige posts :)

Waar kan ik een programma vinden die flash kan lezen of waarmee je Flash kunt maken want ik heb dat niet (denk ik) :p
 
Geplaatst door Crackslack
Waar kan ik een programma vinden die flash kan lezen of waarmee je Flash kunt maken want ik heb dat niet (denk ik) :p
Een programma waarmee je Flash kunt maken kost je al gauw een euro'tje of 700.:D Maar met SwishMax of Swish 2 die resp. $ 100 en $ 50,- kosten, kom je ook al een heel eind.
Met IrfanView (en dat is gratis) kun je losse Flashbestanden afspelen.
Als je in het menu Extra/Options op Opties/Properties klikt en dan op het tabblad Bestandstypen/Extensions een vinkje zet bij SWF dan wordt een los Flashbestand direct in IrfanView afgespeeld.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. :)

Nog 1 vraag kan ik die .swf omzetten in .gif of andere file zodat ik hem kan openen in 'animation shop' of in 'Ulead gif animator'?
 
Geplaatst door Crackslack
Bedankt. :)

Nog 1 vraag kan ik die .swf omzetten in .gif of andere file zodat ik hem kan openen in 'animation shop' of in 'Ulead gif animator'?
Nee, dat gaat niet.
Als je met alle geweld van een Flash animatie een gif animatie wilt maken, kun je er een heeeeeleboel screenshots van maken, die opslaan als gifjes en al die gifjes weer met Animation Shop tot een filmpje bewerken.
Maar dat is wel een heel gedoe. :D

Guus.
 
Toch nog iets gevonden.
Misschien is dit iets voor je.
Hiermee kun je afbeeldingen en geluiden uit Flash animaties halen.
Het is ook nog een Flash player en je kunt er screensavers mee maken van Flash animaties.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan