Muziek op dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Hallo beste Helpmij-dvd-kenners.

Ik ben een leek op dvd-gebied.

Ik ben lid van een kerk, waar we wekelijks de dienst op cassette opnemen.
Nu wordt het apparaat oud, en raakt versleten.

Nu hebben we er al eens aan gedacht om de dienst te gaan opnemen op Cd-rom.
Echter, op dit moment zijn we ook bezig met een beamer.

Als de beamer bevalt, willen we over 1 a 2 jaar de dienst ook gaan filmen, voor eigen gebruik.
Met deze mogelijkheid kunnen we de hele dienst op dvd zetten. Wat zijn hierin de mogelijkheden?

Kan ik de dienst op dvd opnemen (beeld / geluid) en eventueel de dvd in een normale cd-speler stoppen, waar vervolgens alleen het geluid wordt afgespeeld?

Dank alvast voor het advies.
 
Een DVD in een 'normale' cd speler gaat niet werken.
Je kan natuurlijk wel (audio)cd's branden met een DVD brander.
Je kan ook de dienst geheel opnemen (beeld/geluid) en dan het audio gedeelte eruit 'rippen' om zo alleen een geluids cd te kunnen maken.
Er zijn heel veel mogelijkheden, alleen een DVDschijfje in een CD-speler kan helaas niet.


P.S. er staan hier genoeg huizen te koop en ligt tussen Zeeland en Zuid-holland in ;)
 
Ik heb hierover nog een vraag.

Wanneer ik de dienst op cd-rom zou maken, dan zijn ze maar 80 min.
Een cassette van 90 min. is meestal al te kort.
Is hier ook een oplossing voor?
Of ben ik dan verplicht om 2 cd's te gebruiken?
 
Als je een dienst opneemt als audio cd dan bestaan er ook nog 90 of 100 minuten (800/900mb) cd's alleen moet je brander in dit geval het wel ondersteunen.
Opnemen als MP3 zou ook wel leuk zijn maar dan moeten alle mensen wel (DVD)spelers hebben die dat kunnen afspelen.

Met mijn DVD brander kan ik op een 700mb cd, door een speciale brandmethode (HDburn), tot 1,2 Gb kwijt op een CD-r het enigste probleem hierbij is dat niet alle cd-spelers deze kunnen lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan