Kopie van Audio CD naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandevorst

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2001
Berichten
21
welk programma kan een track van een audio cd rechtstreeks omzetten naar een mp3. Ik heb al diversen mp3 rippers en codeds geprobeerd maar het lukt ze maar niet.
Is windows media player een optie? die kan ze wel kopieren maar volgens mij niet naar mp3 formaat.
 
In windows media player 10 kun je bij; Tools > options > rip
music, kiezen voor mp3.

Poekie

http://www.audiograbber.nl/ Is dus ook een nederlandse site van. Is volgens mij sowieso freeware, zonder beperkingen.
 
Goede tip poekie, vond audiograbber altijd al een fijn progje nu het gratis is helemaal natuurlijk.:D :thumb: :D :thumb: :D
 
Ik ben al de hele avond bezig om een goed programma te vinden om mijn cd's te rippen. Ik probeerde Exact Audio Contractor, WinDAC en AudioGrabber. Geen van deze programma's lukte.

Het kleinste probleem is bij AudioGrabber, daar moet je vooraleer je kunt grabben de gewenste tracks aanvinken in een checkbox dat voor de tracknaam staat. Bij mij is er geen zo'n checkbox te bespeuren. Hoe kan dit? Weet iemand dat?

Of zijn er nog andere rippers die Copy Controlled Cd's kunnen rippen naar mp3?
 
bij mij heb ik dat verholpen door de juiste CD speler te kiezen. ergens bij opties is dat te regelen. als dat niet helpt weet ik het ook niet. bij mij werkt grabber tenminste prima.
 
Bedankt Peter!

Het probleem was toch een beetje gecompliceerder. Ik probeerde op een laptop, met slechts 1 cd-romdrive (voor zowel lezen als schrijven), maar nu heb ik het op de desktop van mijn vader geprobeerd en nu lijkt alles te lukken (hij is namelijk nog bezig)!

Bedankt!
 
Nog een klein vraagje

Toch nog een klein vraagje:

Ik probeerde daarnet nog een paar 'oudere' cd's te kopiëren met AudioGrabber. Deze zijn niet van het type CopyControlled, maar er staat op het hoesje wel 'will not play on PC/MAC'. Is er een trucje om dit soort cd's via AudioGrabber te rippen? Of via een ander rip-programma?

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan