kabelinternet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Berichten
312
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om de kabelverbinding te krijgen. Ik heb eerst de inkomende lijn gesplitst in de kabel-internet en de tv/radio. Nu brandt er op de modem wel het knopje receive, maar blijft het lampje van sending knipperen. Ook de online-lamp gaat niet aan. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin
 
Ikbenjamin,
Zou je ook kunnen vertellen bij wie jij een abonnement hebt afgesloten.
En welk modem heb je daar bij gekregen.
 
Het gaat via @home en we gebruiken een motorala modem. Dit is de standaard-modem die bij het pakket is geleverd. Met de @home helpdesk komen we ook niet verder. Ze hebben al 2 keer beloofd om een monteur te sturen, maar tot op heden nog niks gehoord. Ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen. Alvast bedankt.

Grtz. Bennie
 
Het modem is al aangemeld bij @home, hiervoor moet je de helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuw modem hebt.
Dan willen ze het serienummer en mac nummer weten, dit staat op dat vel met witte stickers, of op de doos van het modem.
Jij hebt in je computer ook jou CC of Cp nummer gezet.
Bovenop de modem zit een knopje heb je dit al eens een keer ingedrukt, dit is een standby knop.
 
Dit hebben ze al gedaan. Ze hebben nieuwe software toegestuurd naar de modem, maar dit heeft ook niet geholpen. Ook hebben we op het standby knopje gedrukt, maar hiermee gebeurde niks. Ook de stekker hebben we een paar keer er in en er uit gehad. Niks lijkt te werken.

Grtz. Ikbenjamin
 
Welke windows versie?
Staat de firewal uit.
1 computer of meerdere.
 
Firewall staat uit en we gebruiken windows XP. We hebben het met verschillende pc's geprobeerd, maar na een test gaat het telkens fout bij de proxy server. Je kunt namelijk een test doen van de @home. De localhost en nameserver doen het goed, maar bij de proxy server gaat hij telkens fout.

Grtz. Ikbenjamin
 
Doe eens

start - uitvoeren en dan type je cmd in het witte vlak en geeft een enter.

Nu type je ipconfig en geeft een enter.
Kijk nu eens of je een ip adres krijgt waarschijnlijk begint dit met 82.
 
Proxy test kan niet bij @home, die hebben ze niet meer.

Heb jij de 'splitter' wel goed gemonteerd en ook de juiste 'muuraansluiting'?? Zolang de 'send', 'recieve' en 'on-line'ledjes niet branden zal je nooit een verbinding kunnen krijgen.
 
Nee dat idee had ik ook, maar we hebben alles goed aangesloten. We hebben het schema een aantal malen doorlopen en ook andere mensen zeiden dat het zo zou moeten kloppen. Dus dat zal het probleem niet zijn. Van de @home dachten ze dat er in de buurt iets verkeerd zat, maar de buren hebben we internet, dus dat is ook een beetje vaag.

Grtz. Ikbenjamin
 
Toch kan er inderdaad wel iets fout zitten in een 'kabelkast' ergens buiten, dat de buren wel internet hebben wil niet alles zeggen.
Als je zeker weet dat alles correct is gemonteerd en aangesloten, toch maar weer bellen met @home. Als ze een monteur sturen zou die binnen vijf werkdagen contact met je op moeten nemen, als ze daadwerkelijk actie gaan ondernemen krijg je ook een 'case/storings nummer' vraag daar naar, dan weet je zeker dat ze het inderdaad als storing hebben aangemeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan