Krijg achtergrond niet transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb met photoshop het bijgesloten bestandje gemaakt.

Nu wil ik echter de witte achtergrond (achter het kuiken) transparant maken. Maar als ik dat doe dan komt er een paars vlak achter en dat wil ik niet.

Hoe los ik dat op ?

Jacco
 
Hoi,

Ten eerste moet de achtergrond transparant zijn, waar je dan het plaatje "op legt" en het witte vlak eruit knipt.

Ten tweede ondersteunt JPG geen transparantie..
Dus het plaatje opslaan als GIF of PNG.

Nu zal het plaatje wel transparant zijn.

:)
 
:( Het lukt me niet:

Ik zal stap voor stap zeggen wat ik doe:

Bestand \ nieuw
Ik geef de maten aan en selecteer onder (bij inhoud) "transparant"
Dan geef ik d.m.v. "verloop" de kleur aan.
Ik voeg d.m.v. knippen en plakken het kuiken toe (een gif plaatje).

Ik klik met het toverstafje op het plaatje en ga naar de Help functie \ transparante afbeelding exporteren

Selecteer optie 2 (heb het gebied geselecteer dat transparant moet worden)
Afbeelding wordt voor "online" gebruikt
Bestandsformaat "png"
Sla het bestand als *.png op
Interleniëring (??????) "geen"

En het klopt niet ......

Wat doe ik fout
 
Je kunt het beste eerst het plaatje met het kuiken apart transparant maken (in een nieuw venster dus) en dat kopieeren. Vervolgens plak je het nieuwe zojuist gemaakte (transparante) kuikenplaatje op de nieuwe achtergrond. Let op dat je misschien de layers op slot kunnen staan. Haal ze van het slot af door er op te dubbelklikken dan ok te kiezen.

Dan zou je dus zoiets krijgen als het goed is gegaan:
test.jpg


Ik wil je nog wel even uitleggen hoe het precies (stap voor stap) moet want ik kan begrijpen dat je er niet bepaald slimmer op wordt van wat hierboven staat, maar dan wordt het morgen want ik ga nu slapen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je nog wel even uitleggen hoe het precies (stap voor stap) moet want ik kan begrijpen dat je er niet bepaald slimmer op wordt van wat hierboven staat, maar dan wordt het morgen want ik ga nu slapen.

Zou je het me kunnen uitleggen, want ik krijg het niet voor elkaar :confused:

Jacco
 
Ik heb nu een kuiken met een transparante achtergrond maar hoe krijg ik die nu op de goede achtergrond ?

Volgens mij geen kwestie van knippen en plakken ?

Jacco
 
Hoi,

Je kent het principe van de layers in Photshop wel?

Want dat maakt het knippen en plakken dus wel mogelijk.

Om te beginnen maar eens een nieuw bestand aan maken in photoshop, met het formaat van jouw achtergrond, en een transparante achtergrond.

Daarna kopieer je je achtergrond en plak je deze in je net gemaakte bestand.

Daarna selecteer je het witte vlak, samen met het kuiken (een rechthoek dus) en deze verwijder je (met bijvoorbeeld de knop delete).

Daarna kopieer je je transparante kuiken en deze plak je in het andere bestand waar je net het kuiken uit verwijderd hebt.

Als het goed is heb je nu een achtergrond, met in het midden je kuiken met transparante achtergrond.

Dit had allemaal ook sneller gekund, door je originele bestand te kopieren en in een nieuw bestand te plakken, met een transparante achtergrond.
Hier kan je dan met de Magic Wand Tool het witte deel selecteren en met 1 druk op de knop (delete) heb je hetzelfde effect.

:)

[edit] Zie voorbeeld: kuiken [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen maar eens een nieuw bestand aan maken in photoshop, met het formaat van jouw achtergrond, en een transparante achtergrond.

Dat is me nog gelukt :)

Daarna kopieer je je achtergrond en plak je deze in je net gemaakte bestand

?? Ik heb geen aparte achtergrond daarvoor maar dit wil ik maken in de zojuist gemaakte bovenstaande bestand d.m.v. de optie "verloop". Of moet ik dit maken en dan als een apart bestand opslaan ?
 
Met die achtergrond bedoel ik je originele plaatje..

En misschien eerst ff het hele bericht lezen.. vooral de alinea boven de smiley ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan