Kenmerk "Alleen lezen"??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hoi beste mensen,

Ik heb van mijn buurvrouw een aantal cdrwtjes gekregen waar foto's op staan en wil deze naar een map op mijn harde schijf kopiëren. Als ik de bestanden selecteer en kies voor verplaatsen naar een bepaalde map krijg ik de melding dat de toegang tot de bestanden geweigerd is en dat het bestand het kenmerk "alleen lezen "heeft??
Hoe kan dit en hoe kan ik het wel doen in één keer?
Ik kan ze wel één voor één naar de map slepen maar we hebben het hier over zeer veel foto's dus dat is niet zo'n leuk jobje.....


Thanks,
Raymond
 
Laatst bewerkt:
Verplaatsen kan ook niet van een cd'tje. Je moet de optie kopieren kiezen.
 
Dus gewoon alles selecteren en dan rechtsklikken en kiezen voor Kopiëren naar??
Nooit geweten...ik doe ook zo weinig met foto's...;)
 
Dit komt omdat je dingen van een cd niet kunt verplaatsen, maar wel kopieren. Dit geld voor alle bestanden die erop staan, dus niet alleen voor foto's.

Inderaad alles selecteren en kopieren kiezen.

Succes!
 
kan ook alles selecteren dan kopieren en dan in de map waar je ze wilt hebben R.muis plakken.
 
yep, nu lukt het wel.
Ik schaam me gewoon een beetje dat ik dat niet weet :eek:
 
Tuurlijk niet. De één weet dit, de ander dat....We zijn hier toch om elkaar te helpen?:thumb:
 
En met een beetje pech hebben de foto's die nu op je harddisk staan ook het kenmerk alleen lezen, Windows neemt namelijk dat attribuut gewoon over :confused:
Alles selecteren, rechts op klikken, eigenschappen en dan het vinkje weghalen bij 'alleen lezen' lost dat ook weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan