Video file avi te groot...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipi666

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
182
Ik heb een film van 713 mb grote en wil die nu VCD formaat branden maar de file is te groot , maximum is 700mb.

iemand een simpele oplossing hoe ik de file kleiner kan krijgen of een prg waarmee ik de film iets kan inkorten (cutten) ??

mvg Mark
 
als het file 713 mb is met de extensie mpeg dus echt vcd geschikt dan kun je hem gewoon branden op een 700 mb cd.

als je bv in nero kiest voor video cd ( vcd ) en dan het file naar het brandscherm speelt zul je zien dat deze onder de 700 mb blijft.

bij film gaat het niet zozeer om de data ( mb's ) maar meer om de lengte van de film in minuten.
 
Aha , nu ik zie is de film 124 minuten op de cd gaat maar 80 minuten als ik het goed heb , dus is er mischien een manier om de file te verkleinen ??

ik gebruik nero express om te branden.
heb de brander pas en ben dus een groentje op dit gebied.
 
als het goed is kun je via start -> programma's -> map nero ook kiezen voor nero burnig rom ??

sluit daar de wizzard zodat je alleen een venster overhoud nieuwe compilatie.
kies daar voor video cd en klik op nieuw.
dan krijg je als het goed is een gedeelt scherm met rechts de inhoud van de hardeschijf.
zoek nu je file op en sleep dit na aanklikken naar het linkerscherm ( het brandscherm)
Nu zie je onder in beeld een lijn lopen die het aantal minuten / data grote aangeeft.

een mpeg file die vcd geschikt is zou echt op een 80 min / 700 mb cd moeten passen.
 
Bovengenoemde werkt niet de file is simpelweg te groot voor een cd van 700mb , ik hoorde iets van KVCD iemand enig verstand van dit formaat en hoe het werkt ?

het enige wat ik wil is iets wat files kleiner maakt...

:,(
 
met tmpgencoder kun je evt iets van de voor en achterzijde afhalen als dat gaat de aftiteling bv.

kijk eens op http://wintips.filmt.nl onder werken met tmpgencoder daar staat een uitleg hoe je files kunt splitsen.
op die zelfde manier kun je ook iets van voor en achterzijde afhalen.
 
Dat kvcd is dat niks ?dan kun je toch 140 minuten op een cd in plaats van 80 min kwijt ?

:8-0:
 
dan zul je met tmpgencoder het file opnieuw moeten omzetten maar dan naar kvcd.
 
Ik heb dat tmpgencoder prg gedwnl maar nu ? hoe kan ik de file naar kvcd omzetten ? kan het nergens vinden...
 
in het zip fiel wat hier als bijlage staat vindt je de kvcd templates, pak het zipje uit en plaatst de files in de map templates van tmpgencoder.

volg de handleidiing werken met tmpgencoder op http://wintips.filmt.nl en laad als template 1 van de ksvcd templates.
 
sorry bij vorige bericht bijlage vergeten.
 

Bijlagen

  • template.zip
    2,8 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan