I-net delen over een netwerk en alleenstaande pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

fre3k

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Berichten
1
Ik zou graag I-net delen over een netwerk die bestaat uit een server (win2000nt) en een 14tal pc's die aan elkaar gekoppeld zijn met een switch EN een losstaande pc die in geen geval aan het netwerk mag gelink worden. Ik kreeg een suggestie om met een router/adsl te werken. Hoe gaat dit in zijn werk of zijn er andere mogelijkheden om dit te doen.

thanx
 
Heb je al een adsl of kabel verbinding naar buiten toe voor het internet?

Zo niet dat raad ik aan te nemen een adsl pakket met inderdaad een router, deze krijg je vaak al bij een pakket als je een beetje goed oplet, de swicth heeft die nog een wan ingang vrij?

Dan is het namelijk zeer makkelijk, je sluit de adsl modem router aan met een pc, zorgt ervoor dat je internetten kunt met die pc, daarna link je de router door naar de wan ingang switch en in theorie zal de router zelf zorgen voor de rest mits natuurlijk de pc allemaal wel goed staan ingestels qua netwerk situatie, ze zullen nu allemaal een vast ip hebben in het netwerk, het is even te hopen dat dat op adres dus die range ook mag voorkomen in de router zo niet zul je dat moeten aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan