Vreemd router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
7.078
hallo allemaal,
heb nogal een vreemd probleem met mijn router ineens.
Ik had steeds een slechte verbinding met internet en soms viel het helemaal weg, en moest ik de router resetten, waarna deze t weer (even) deed. Nu heb ik windows er opnieuw opgezet en nu kan ik zowat helemaal niet meer op internet, na een paar sec op internet, heb ik geen verbinding meer, dat is dan nergens te zien, alleen aan t feit dat het balkje niet door laadt en ik op een gegeven moment 'pagina kan niet gevonden worden' krijg.

Als ik de router reset doet ie t weer even wel, maar ook maar 1min ofzo dus dat is niet te doen. Nu heb ik mijn kabel van mijn pc uit de router gehaald (is overgens een 3com officeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway) en nu werkt het op de andere computers wel goed, en zodra ik mijn pc erin stopt houd internet er weer na 1 a 2 min mee op, op alle pc's.
Haal ik mijn kabel eruit, en ik reset, dan kan ik op de andere pc's gewoon internetten, af en toe valt het ook even uit maar lang niet erg als wanneer mijn pc in de router zit.

Ik zou echt niet weten waar dit aan ligt en hoop dat jullie een oplossign hebben, dit is echt plotseling gekomen, ervoor nooit problemen met de router gehad.
 
Probeer eens je router te updaten met een nieuwe firmware
 
ik heb al de laatste versie geinstalleerd... maar het probleem is voornamelijk aanwaezig zodra ik mijn pc aansluit op de router dan valt internet zo goed als gelijk uit..
 
Zit nu weer op mijn eigen pc, windows er opnieuw opgezet, en internet werkt min of meer, maar nu is het zo dat als er een andere pc online gaat dat de hele verbinding weer vebroken wordt...op alle pc's. Weet niet precies wat er gebeurd, maar net dacht ik dat alles het weer deed, maar de pc beneden staat uit, en ik heb de laptop aangezet, en wlan ingesteld, ftp poort en dmz aangezet op mijn pc, en sindsdien werkt het niet meer. Heb nu de laptop uitgezet, alles weer op default en ik kan weer even op internet. Maar dit probleem heb ik nooit gehad, en nu ineens begint de router vreemd te doen, zou echt niet weten waar ik het probleem moet zoeken?!
 
probleem zit ver moedelijk in de router, kijk eens op de site van van 3com of het daar niet behandeld word
 
Kan op de site niks vinden, ik kan ze ook niet emailen voor dit probleem aangezien mijn produxt schijnbaar buiten de garantie valt, heb het nog geen jaar, maar na 90 dagen is de garantie op service op de site verlopen :confused:
 
Probeer eens een andere netwerkkaart in je PC? En is je MAC adres goed ge-cloned?
 
heb ik al geprobeerd, maar hielp ook niet, maar het is net of de router vast loopt ofzo...
 
Pc al alleen geprobeerd op de router en kijken wat die dan doet?
 
Ja als ik als enige op de router zit, en ik zet de pc aan werktie niet, dan reset ik hem, en na 5min ofzo doet internet het dan wel, en gister is het geen een keer weggevallen van 21 tot 1 uur ofzo...En net zet ik de pc weer aan doet ie t niet, moet ik weer resetten ff w88 en nu werkt het weer, maarja het is wel de bedoeling dat ik er met meerdere mensen op moet kunnen natuurlijk ;)
Ik kan nu trouwens niet op 192.168.1.1 komen, router configuratie...
 
wat voor model nummer is het van router
 
Heb je hem al een keer geheel opnieuw ingesteld?
En kijk voor de zekerheid eens of je de goede firmware hebt geinstalleerd.:)
 
hehe ja heb wel de goede firmware, maar het probleem deed zich al voor voordat ik dat gedaan had, want ik heb daarna pas mijn firmware geupdgrade, en ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet, maar dit hielp ook niks...
Ziet er naar uit dat ik een nieuwe route rmoet kopen, ben de doos en bon van deze kwijt :eek:
En mocht dat zo zijn, wat zou dat de beste keuze zijn voor een draadloze router + wired poorten, zoals deze dus...
 
Voor dat je een nieuwe koopt zou ik eens contact opnemen met 3com in nederland en het probleem voorleggen kan zijn dat hun de oplossing zo aandragen.


http://www.3com.nl/contact/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan