Uitleg draadloze router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Jackal

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
1.029
Beste Helpmij'ers,

Wie kan mij uitleggen wat al die verschillen zijn bij draadloze routers. Heb mij oog laten vallen op een draadloze router van linksys. Maar, ik weet niet zeker welke dingen waarvoor zijn.
Het gaat om:
Wireless-G ADSL Gateway
Wireless-G Access Point
Wireless-G Broadband Router
Wat zijn de verschillen.

Zelf heb ik 1 vaste pc en binnenkort een laptop. Adsl met een speedtouch. de pc moet nog wel met een netwerkkabel het internet op kunnen en de laptop draadloos. later komt er nog een laptop bij.

Wie kan mij helpen een keus te maken en uitleg tegeven over de verschillen.
Alvast bedankt.

Groeten van The Jackal
 
Ik weet ook niet precies wat de verschillende routers precies doen, maar ik denk dat de 1e, de ADSL Gateway een ingebouwd ADSL-modem heeft.
De 2e, het Access Point, is alleen bedoeld om computer met elkaar te verbinden.
De 3e, de Broadband Router, zal denk ik bedoeld zijn om een breedband-verbinding te delen.
Waarschijnlijk hebben ze alle drie de mogelijkheid om een computer met een netwerkkabel aan te koppelen.
De laatste optie valt voor jou af omdat je ADSL neemt, je moet kiezen uit de eerste twee, afhankelijk of je wel of niet een modem krijgt bij je ADSL-verbinding, verder moet je kijken wat precies de opties zijn van het Access Point om te zien of je je ADSL-modem er op aan kunt sluiten (zo ja, dan zou ik dat doen), anders moet je de ADSL-verbinding delen via je desktop-pc en die moet dan altijd aan staan...

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
 
Ik heb de linksys wrt54g gekocht. geen modem maar wel een router voor vaste nerwerk en draadloos. Ideaal.

Thankz voor de info.
Groeten van The Jackal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan