Isolatie-materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Berichten
135
Ik heb eens een vraag dat niets met computers te maken heeft , dus ik vraag me eigenlijk af wat het beste is (zo goedkoop mogelijk) om een ruimte te isoleren (acoustische isolatie) zodanig dat als ja langs de buitenkant staat dat je niets hoort....

ALVAST BEDANKT :thumb:
 
Vraag eens bij eigen huis en tuin. Nico heeft daar een tijd geleden een zeer goed geisoleerde kamer gemaakt voor een muziekliefhebber.
En Nico moet het weten want van Bea hebben we ook 10 jaar niets gehoord;)
 
Laatst bewerkt:
Voor geluidsisolatie kun je steenwol gebruiken ±10 cm dikte isoleerd goed.
Daarvoor zorgen dat je gaatjes board zet.
(aan de binnenkant van de ruimte, die je wilt isoleren)
Zo slaat het geluid stuk en absorbeerd het steenwol het restant.
 
antwoord

je kan de muren isoleren met een rubber achtige isolatie en dan een 12mm gips plaat er op schroefen
 
je kan de muren isoleren met een rubber achtige isolatie en dan een 12mm gips plaat er op schroefen

Schroeven!!!:confused:

Dan heb je dus voor niets een rubberen wand ertussen geplaatst! Je moet wel zorgen dat de boel "zwevend" is, anders trilt alles gewoon door. Op een "zwevende" wand kun je bijv. "nopjesmatten" plakken..

Vraag eens bij eigen huis en tuin. Nico heeft daar een tijd geleden een zeer goed geisoleerde kamer gemaakt voor een muziekliefhebber.

Dat was toch een "kamer in een kamer"! Dat word wel erg klein en is erg duur... Ze zijn volgens mij ook als "kamer"te koop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan